Gå til innhold

Kommunal barnehageplass når barnet flytter ut av kommunen?

Anbefalte innlegg

Venninnen min har fått tildelt plass i kommunal barnehage til barnet sitt.

I mellomtiden, fra de søkte til de fikk plassen, har de flyttet til en annen kommune.

På kommunens sider står det:

**

Vi skal flytte – mister barnet mitt plass på søkerlisten?

Dersom du og barnet ditt flytter ut av kommunen, mister barnet sin plass i søkerlisten for kommunale barnehager. Flere private barnehager er åpne for barn fra nabokommunene. Dersom du har søkt om plass i privat barnehage og ønsker å beholde plassen i søkerlisten, må du avklare dette med den aktuelle barnehagen.

**

Vi de fortsatt få denne plassen?

Fortsetter under...

Takk for svar.

Jeg ser at man mister plassen i søkerkøen, men nå har de allerede mottatt tilbud om plass til tross for ny adresse.

De oppdager vel det når de begynner? For venninnen min har tenkt til å takke ja til plassen om hun ikke får plass i hjemmekommunen.

De bor i en annen kommune nå, hun og barnet, mens faren til barnet bor her. Mor har hovedomsorgen.

Vi mistet plassen vi hadde i kommunalbarnehage, da vi flyttet ut av kommunen. Barnet fikk gå i bhg til barnehageåret sluttet. Dvs slutten av juli. Jeg ville tatt en telefon til bhg ansvarlige i kommunen for å få det helt avklart, slik at man ikke får seg noen overraskelser i august.

Vi kunne beholde plassen da vi flyttet ut av kommunen, men til en så vanvittig pris at det var helt uaktuelt. Over 8000 skulle de ha. Takk gud for at vi fikk plass i en privat barnehage :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...