Gå til innhold

Noen her som ennå har det første barnesetet i bilen?

Anbefalte innlegg

Jeg har, og det kan brukes opp til 13kg. Jeg vil egentlig ha det neste, men både sambo og foreldrene mine sier jeg ikke burde kjøpe nytt før jeg trenger det. Det er forsåvidt ok. Men vet dere om ungene må kunne sitte sånn noenlunde før de får neste sete? Benjamin er ikke i nærheten av å sitte ennå. Han er nå ca 8,5kg....

Fortsetter under...

Vi bruker babysetet enda vi også. Går til 13 kg, men må nok ha nytt før hun veier så mye. Er lang og slank, så sparker i seteryggen nå. Må nok ha nytt sete innen en drøy mnd, tror jeg. Tror det kommer litt an på hva slags sete du kjøper om de må kunne sitte eller ikke. Vi har tenkt å kjøpe BeSafe IZI combi, og på det sete må de ikke kunne sitte, for det er fra 0-18 kg tror jeg... Kan bikkes bakover i sovestilling sånn som babysetet er nesten... Eller man kan ha rett rygg, hvis man vil det. Men tror det er en fordel at de sitter selv i en stol fra 9 kg og oppover. Men spør i butikken, de vet det der med sikkerhet! Og de vet hva bu bør kjøpe!!

vi har det enda.. kan vokse i fra det før 13 kg.. jenta mi på 2 år er enda ikke 13 kg men er for stor til det sete...hehe...:o)

er foskjell på bilstoler .. det vi har tror jeg kan brukes fra de er ganske små.. men jeg syns det er greit å vente til jenta mi er helt stø i ryggen før jeg bytter til det.. de sitter nok bedre i det første setet når de ikke er så sterke i ryggen...

jenta mi begynner å bli mer og mer sterk.. kan fint sitte på gulvet alene nå.. men setter seg ikke opp selv så da venter vi litt til.. men blir nok ikke lenge til vi bytter.

Vi bruker fortsatt det minste setet! Dette går opp til 13 kg, og Nora sitter fortsatt godt i dette. Hun veier ikke mer enn 8250 nå, og selv om hun får føttene i seteryggen i baksetet er ikke det noe stort problem:) Har arvet et HTS-sete, og prøver dette før vi evt går til anskaffelse av et nytt sete.. Skal helst ha alle tre barna inn i en bil, og disse større setene er skrekkelig store:( Kanskje jeg skal prøve å spise eldsten opp til 36 kg slik at han ikke lenger trenger sete - hehe (BARE 6 kg igjen...)

Annonse

eg bruker ennå det minste, men kommer til å bytte når celine er rundt ett år, det måtte eg med sander for da satt han helt bøyd med beina.. .. sander var 13 kilo når han var to og ett halvt år og det var jo helt klart uaktuelt å bruke det setet så lenge ..

vi har jo ikke bil, men har et slikt som varer til 13kg... hun er jo bare 8kg nå så det går nok bra en stund til.. men har lyst til å kjøpe et billig bilsete som man lett kan flytte fra bil til bil dersom vi skal sitte på med none... ikke sikker på hvilket ennå så skal tenke litt på hva det blir.. skal jo selvfølgelig være trygt for henne da :)

Vi kjøpte et nytt sete, fordi klumpen vår knapt hadde plass i det. Men nå på våren har hun strukket seg i lengden og er ikke så "klumpete" lenger, pluss mindre klær, så vi bruker det første barnesetet så lenge vi kan, selv om hun sitter godt uten støtte.

Vi har skiftet sete, syntes det lille setet ble så trangt rundt skuldrene hennes og beina. Så nå sitter hun som en dronning i et mye bedre polstret sete, hun sover bedre i det og:-) Men, er jo veldig forskjell på merkene på setene når man må bytte, er jo best å bruke det så lenge som mulig:-)

Annonse

Vi bruker fortsatt det første setet. (Britax Römer Baby safe) Har kjøpt sete nummer to, men det var fordi jeg bestemte meg hvilket sete vi ville ha og så fulgte jeg med når det kom et godt tilbud... Hadde egentlig tenkt å bytte nå i påsken. Men Karsten er jo bare 6,8 kg. Snakket med ei i barselgruppa, hun hadde ringt Trygg Trafikk. Selv om sete nummer to (BeSafe Izi Combi) kan brukes bakovervendt fra 0 kg anbefaler de å vente til babyen er nærmere 9 kg for de sitter for "romslig" i sete nummer to...

Så da venter vi nok en liten stund til med å montere sete nummer to. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...