Gå til innhold

1-åring som ammes 3-4 ganger på nattestid...

Anbefalte innlegg

Min gutt på 1 år må ammes flere ganger på natten! Og jeg er så lei så lei.

Han begynte med dette omkring 8 mnd alder. Å våkne en gang i 3 tiden for påfyll. Siden ha det bare ballet på seg.

Han pleier å våkne i 11 tiden om kvelden for mat, i 1 tiden, i 3 tiden og i 5 tiden. Og for å være helt ærlig så har jeg til tider mest lyst til å legge meg på stuen i stedet (vi sover på samme rom).

Pappaen skal på jobb om morningen, og han vil ikke bli forstyrret av barnegråt om natten. Og jeg liker ikke tanken på å la ham ligge og gråte heller.

Men, akk, jeg trenger søvn snart. Hvert måltid tar 45 minutter ca, og da blir er det ikke lenge til neste måltid. Og som regel får jeg akkuratt sovnet før han begynner på an igjen. Heldigvis har han en 3 timers lur på formiddagene som jeg kan nyte godt av.

Etter påsken er det tilbake på jobb for mitt vedkommende, og jeg frykter at jeg kommer til å bli utbrent rimelig kjapt om dette ikke går over snart!

Hva skal jeg gjøre? Hvordan går man frem med avvenning om natten?

Fortsetter under...

Nei pappaen skal ikke ha permisjon.

Og han går nok ikke med på å måtte være våken på natten med en skrikende baby. Vi prøvde på dette en gang, men det endte opp med at mini skrek i 10 min så gikk pappaen og tok han oppav sengen sin og ba meg amme ham, fordi han ikke orket å høre på....

Det går fint å avvenne for mor også, tenk bare på hva alenemødre må gjennom;)

Jeg avvenner snuppa selv, valgte å legge det til et tidspunkt hvor mannen min var ute og reiste med jobben. Det gikk bra. Så ble hun syk, og begynte å spise på natten igjen, så nå i disse dager driver vi nattavvenning nr 2.

Vi har stor seng inne på rommet hennes, og hvis hun ikke roer seg etter vann- smokk-vann-smokk og byssing en liten stund, legger vi oss i denne sengen. Pappaen ligger i dobbeltsengen og er vel ganske våken... Hun sutrer og klager, gråter litt innimellom, men jeg er hos henne hele tiden og trøster. Dette hjelper! Etter at hun skjønner at hun ikke får mat, gir hun opp og roer seg. Da kan jeg legge henne i sengen hennes, og hun sover videre.

Hvis han har begynt å våkne så ofte, kan det jo være to ting: enten at han får for lite mat på dagen, eller at han rett og slett synes det er kos med pupp og oppmerksomhet på natten. Mistenker sistnevnte, siden du sier at et måltid tar 45 minutter!!! Det lukter kosepupp synes jeg..

Hvis ikke pappaen klarer å bidra i nattavvenningen, må du jo bare ta den selv, men da får han enten ligge å høre på, eller sove over hos noen andre. Selvfølgelig er det ikke gøy å høre på, han skal være utvilt til jobb osv, men det skal jo du også!! Når du begynner i jobb igjen trenger du all den søvnen du kan få, så påsken er nok en fin anledning?

Ta på en trang tskjorte forresten, slik at mini ikke forsyner seg selv om natten, men også for din egen del, vanskeligere å slenge frem puppen da..

Lykke til så mye!!!

Tusen takk for svar Elendig mamma- Prinsesse 19/9...

Jeg får kaste mannen ut på sofaen i påsken jeg. Er veldig mistenksom på at det er snorkingen hanns mini reagerer på også. For ene helgen når min mann var borte sov ungen som en stein natten igjennom.

Kanskje jeg kan legge meg på andre siden av sofaen også slik at jeg ikke hører så godt med en gang han våkner.

Mannen min tok snorkeoperasjon for 1,5 år siden, ble så mye mer rolig i heimen etterpå... Velsesnuppa snorket forresten de første ukene pga tett nese, da hjalp det å legge henne litt unna oss. Da sov vi voksne mye bedre, men også snuppa, for hun slapp puppelukten hele tiden;)

Annonse

Min sønn er 17 mnd. Jeg ammer han 2-5 ganger hver natt.Han våkner ved å gråte og reise seg opp i senga, og strekke armene mot meg. Da er det bare å amme han, og så sovner han innen fem minutter, og da legger jeg han i sin seng igjen.

Men,dette er faktisk sant: Når pappan er hjemme alene med han, så sover han nesten hele natta! Han våkner bare 1 eller 2 ganger...ja, det har tilogmed hendt at gutten (les:Luringen) har sovet hele natta igjennom!

Jeg jobber nemlig nattskift 5 netter per 14.dag.

Urettferdige greier...Jeg har nemlig ikke sovet mer enn 4 timer i et strekk siden han ble født i oktober 2005.

Merkelig barn ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...