Gå til innhold

Melkeallergi og flutide/ventoline (inneh. laktose!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig fått diagnostisert min sønn til å ha fått astma (i tillegg til mat-, dyr- og pollenallergi + eksem). Han hoster veldig mye innimellom, skulle bruke Flutide 2 gr/d.

Så nøye på bruksanvisningen i dag og der stod det at man skulle være obs dersom man er allergisk mot laktose eller melkeprotein. Barnelegen vet jo at sønnen min er allergisk mot melkeprotein, han ville vel ikke ha gitt ham denne medisinen hvis det ikke var OK? Temaet ble aldri brakt på bane, og jeg oppdaget det ikke før medisinene hadde vært i bruk en stund.

Er det noen som har kjennskap til dette? Må ringe legen over påske, tror jeg...

Kan heller ikke si at vi merker noen særlig bedring av hoste/astma etter bruk av medisinene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker Flutide og Ventoline til vår datter med melkeproteinallergi. Har ikke merket noen allergiske symptom etter inntak av medisin. Hun har brukt Flutide i 2 måneder og Ventoline ved behov like lenge.

Vi merket ikke bedring av astma før hun hadde brukt Flutide i 3-4 uker. Nå er hun i mye bedre form, hoster mindre og er generelt et gladere og mer fornøyd barn. Hun hoster fortsatt hver natt, men det kan ikke sammenliknes med hvordan hun var tidligere. Hvor lenge har dere brukt medisinene? Vi gir Ventoline når hun blir forkjølt eller blir tett av en annen årsak, merker effekt på hosten med en gang.

Jeg synes vi takler astmaen bedre jo mer erfaring vi får, Nå ser vi ofte når hun kommer til å bli tett og da er vi snar med å gi henne Ventoline. Du kan lese masse om astma på www.barnelegene.no og www.barnelegesenteret.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...