Gå til innhold

Hvor mye sover din mini på dagtid?


Yulia

Anbefalte innlegg

Tuppa her sover nesten ikke i det hele tatt på dagtid... etter at hun ikke roer seg i vogna, så er det slutt på den lange søvnen. Hun sover feks fra halv 10 på kvelden til 8 neste morgen (med 1 eller 2 amminger). I dag sov hun 10 minutt i senga si sånn i 2 tiden... ellers så var det kun et par små dupper på et par minutter på fanget mitt! :-O Hun har jo mer energi enn hva jeg har :-P Hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ganske lite søvn på dagtid her. Men som regel blir det en lang blund på 2-2,5 time i vogna ute. Ellers bare noen få smådupper. Så hun er rimelig klar for kvelden kl 1930..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun her virker heller ikke som trenger så mye søvn. Kan sove godt og lenge hvis hun blir gått tur med i vogn. Ellers så har hun fast en liten 30min hvil 1.5-2timer etter hun våkner på morgenen. Resten av dagen blir stort sett bare noen småhviler innimellom. men kan være våken ganske lenge i strekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malin har 3-4 dupper på dagen..fra ca. 9-10.30...12-13.30..16-17..og av og til en liten dupp mellom 6-halv7. Hun bades kl.20.00,sovner i 21-21.30 tiden. sover da til i 7-8 tida om morgenen med 2 måltider om natta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :o)

 

Ho min sover litt mye syntes jeg.. Sovner kl 1930 på kvelden sover til 02 mat og sover igjen til ca kl 08. er våken 1 1/2 timer og sover da 1-2 timer igjen. Sånn fortsetter dagen. våken 1 1/2 til 2 timer sover 1-3 timer. I går etter vaksina sov hun 3 timer. måtte vekke henne for å gi ho mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn en som deg, Mary1 - han sover 2-4 lurer iløpet av dagen, våkner som regel mellom 7 og 8, og legger seg kl. 19 (2-3 amminger imellom) og klarer ikke mer enn 1-1,5 time våken før han må ha en lur igjen.

Sover alt mellom 1 og 4 timer, mest når vi er på tur.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi det på samme måte som Bratsj og Mary1...

Synes det er litt mye... Men regner med det endrer seg når han blir litt eldre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ja det er jammen forskjell på hvor mye søvn de trenger. I dag har jenta mi kun hatt små dupper... prøvde trille tur, men det ble bare tull! Hun skal opp å sitte, så den sove planen gikk rett i vasken (hun hadde fått mat før vi gikk, så hun var både mett og hadde tørr bleie)... prøvde ellers legge henne inn i senga si da jeg såg hun var trett på ettermiddagen- men nix. Nytter ikke! Da ble det pupp igjen og en dupp på fanget mitt... også på an igjen...men da blid som en sol. Hun sovna ikke før 22:00... og da har hun vært oppe siden 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie sover lite på dagen... blir som regel kun når vi går tur, da sover hun i 2 timer ca... ellers er det kanskje noen små dupper innimellom på leke teppet... legger seg 19.30, og sover til 07.00 uten mat, så hun sover jo mye på natta da:) takk for det iallefall..hehe... når hun har fått mat kl 7, sovner hun igjen i 2 timer kanskje.. men fra 14-.00- 19.30 er det ikke no søvn på frøkna her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stort sett en 45 min lur på morgenen og det han sover i vogna når vi er ute. Nå som han ikke sover så mye i vogna lenger blir det enten en 45 min lur på ettermiddagen, eller et par små-lurer ved puppen. På natten sover han fra 21-7/8/9/10 med 1-2 matinger før kl 7 og x-antall smokke-inputtinger. (takk og lov for smokk!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!! Min sover mye han da skjønner jeg.. Han sover fra åtte om kvelden till fem/halv seks på morran uten måltid han. Da våkner han for å spise litt, så sover han et par timer til. I løpet av dagen har han minst en sove periode på 2-3 timer. Og mange små dupper. Går vi tur (noe vi gjør nesten hverdag) så sover han ofte en 2-3 timers dupp til. Men han sover bare lenge ute i vogna.. Inne driver han bare med små dupper!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover fra 21 - 6.30, med 2 amminger, rundt 3 og 5. Sover 20 min ved puppen i 9-tida. Er våken 1,5 t og sover så et par timer i vogna hvis vi triller. Er vi ikke ute, så blir det bare en tupplur på 30min.

 

Så er han våken t 16.30. Da sover han 15-20min, og så er han våken til kveldem. Ligger v ed puppen fra 18.30-21. Spiser, sover noen minutter, pludrer, spiser, etc.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hht min helsesøster så er visst alt mellom 12 og 18 timers søvn pr døgn regnet for "normalt" på disse små, min ligger helt i øvre del av skalaen, sover rundt -1819 timer i døgnet.Men så lenge han er aktiv og blid og spiser og legger på seg som han skal, så gjør det visst ingenting at han sover så mye.

Vi har iallefall registrert av søvn avler mer søvn, her i gården, hvis vi prøver å holde ham våken lenger enn halvannen time (som når vi har besøk etc) så blir han vanskelig å legge og sover dårligere og kortere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har begynt å sove mye mindre på dagen nå. Sover 1/2-time-time på formiddagen, kanskje en dupp rundt 12, også en litt lengre lur på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...