Gå til innhold

Oktober: Filmen "Kvinnen i mitt liv" = "4 bryllup og en gravferd"


Dunderklumpen

Anbefalte innlegg

Jeg ser litt på Kvinnen i mitt liv nå og det er jo en koselig film, men jeg synes det er så rart at ingen filmvitere eller noen i det hele tatt (som jeg har hørt da) har påpekt at den er mildest talt "inspirert" av 4 bryllup og en gravferd!

 

"Kvinnen i mitt liv":

Sjarmerende ungkar med ingen intensjoner om å binde seg skal være fadder i en dåp, men kommer for sent. Han har et knippe bitre eks-kjærester og en vennegjeng bestående av bl.a: en som er forelsket i ham, et lesbisk par og en blind mann som blir sammen en av de andre i gjengen. Han treffer en vakker, selvstendig kvinne som han virkelig faller for. Hun spøker med at "hun kan være gravid ettersom hun ikke bruker prevensjon og er det ikke det han vil?" Han får panikk før han skjønner at det er en spøk.

 

"4 bryllup":

Sjarmerende ungkar med ingen intensjoner om å binde seg skal være forlover i et bryllup, men kommer for sent. Han har et knippe bitre eks-kjærester og en vennegjeng bestående av bl.a: en som er forelsket i ham, et homofilt par, en døv mann som blir sammen med en av de andre i gjengen. Han treffer en vakker, selvstendig kvinne som han virkelig faller for. Hun spøker med at "hun må annonsere forlovelsen deres ettersom de har gått til sengs, og er det ikke det han vil?" Han får panikk før han skjønner at hun spøker.

 

Er dere enige eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Ja når du sier det..

Har sett begge, men tenkte ikke på det jeg...

Synes uansett 4 bryllup var veldig mye bedre en Kvinnen i mitt liv.

Tomas Gjertsen er ingen skuespiller i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...