Gå til innhold

Hvordan går det med dere KS jenter?


Beibi82

Anbefalte innlegg

Noen som merker noe til arret ennå? Det hender jeg har en litt "brennende" følelse på/i selve arret, og jeg er ennå nummen et par cm over.

 

Håper nummenheten gir seg da.. klart, er jo mange nerver som må gro.. tar sikkert litt tid. Har ikke blitt noen stor fettvalk over (wohoo), men gruer meg til å barbere området altså.......... men på tide nå! Synes bare det ville bli så ekkelt å høvle over arret...kjente jo at de snitta meg opp under oprasjonen.. jækk!

 

Alt i orden med dere da? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arret mitt er helt bra nå, grodd fint og merker ingenting til det nå... så det er deilig... Jeg har barbert litt rundt, det har gått bra:)

 

Jeg har ikke noe brennende følselse i arret.. det er nok helt normalt..

Jeg har hjertefeil selv, så er så vant til arr, så merker ikke keisersnitt arret, det syns jo ikke omtrent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

På sykehuset syntes jeg det var nokså vondt i hele magen, syntes ikke det var noe moro da. Kunne ikke ta meg av lillegutt pga at det var vondt, i tillegg til svimmelhet som kom av enormt blodtap (1400ml).

 

Heldigvis kom det seg fort. Nå merker jeg lite til arret sånn til daglig. Føler meg ikke nummen lenger, men gjorde det i starten. Jeg slapp også fettvalken, hehe:-)

 

Synes det er litt ubehagelig å trene magen, så det har jeg ikke gjort så mye. Tenkte å prøve igjen snart. Hvor stor er avstanden mellom magemusklene dine nå? Får fremdeles to fingre i "glippen", og synes det er litt mye. Skal jo bare være plass til en før man kan trene musklene noe særlig. Kommer vel kanskje av at jeg fikk en kjempebaby på nesten 5kg,

 

Apropos operasjonen: jeg kjente også at de snitta opp, i sånne små rykk som ble kraftigere! USJ!

 

Har legen sagt noe ang å bli gravid igjen? Ser du prøve på ny! Trodde man måtte vente en stund jeg! (Men det skal jeg uansett altså!)

 

;-) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei =) Avstanden mellom magemusklene (hvilke muskler :P??) Hvordan sjekker jeg det da?

 

Er over 4 mnd siden mitt ks, men ikke vært noe ivrig på treningen av magen altså. Er vel anbefalt å vente rundt ett år (uavhengig ks) med å bli gravid etter ett svangerskap, for å fylle opp lagrene i kroppen. (stod litt om å få to tette i den nyeste utgaven av Gravid) Men her kjører vi på alikevel.

 

Ingen mens i sikte, så tviler på at noe skjer med det første .. =)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvordan sjekker man avstanden mellom magemusklene?

 

Jeg er fortsatt litt øm i magen rundt snittet jeg. Det er litt småvondt når Evelina "står" på meg der... ellers er huden fortsatt ganske følelsesløs et par cm over snittet (æsj det er ekkelt).

Har ikke trent magemusklene enda, men det hadde trengtes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt arr klør og svir littegrann fremdeles.. og hvis jeg må veldig på do om natten våkner jeg av at det verker på ene siden av arret... blæren presser nok på noe som ikke er helt grodd..

 

Men barbering...? Er arret deres så langt nede? Mitt arr er over hårene, tre cm cirka.. Kanskje det er forskjell på hvor de snitter når det er akutt/planlagt ks..? Jaja.. akkurat det er ikke så nøye.. Arret mitt er uansett langt nede, så det blir skjult av trusekanten..

 

Jeg er skikkelig i gang med trening igjen, men har ikke begynt å ta situps. Innbilte meg at det var helt ok å begynne med det nå, det er mer giddisen det har stått på her.. Har mer enn nok med armhevinger, hihi :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kjenner ikke noe til arret mitt, men er litt guffen følelse å barbere over det. arret er langt nede og det er ingen hevelser eller "pølser" over eller under. har trent mage i 2 mnd allerede og det går kjempebra. synes det begynner å ligne på den magen jeg hadde før!

jeg hadde et såkalt "katastrofesnitt" i narkose, så jeg er nok heldig som ikke har fått noen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt øm på snittet. Klør litt innimellom. Litt over 3 mndr siden mitt keisersnitt. Jeg heller har ikke det problemet at jeg trenger barbere over det, er kanskje litt høyere opp mitt da, ellers så har jeg hårveksten lengre ned:) Tror en kommer til å bli nummen rundt snittet i lang, lang tid etter hva jeg har hørt. Får ikke igjen følelsen helt inntil snittet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har heller ikke hår der arret er. Kan tenke meg det er ekkelt å måtte barbere der!

 

Ang. hvordan man kjenner avstanden mellom magemusklene: de ble jo tøyd til hver sin side under svangerskapet. Glippen på langs, mellom musklene skal gradvis bli mindre etter man har født, men det tar tid. Når du strammer kan du jo bare kjenne hvor stor denne glippen er.

 

Vanskelig å forklare, men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snart 4 mndr siden mitt snitt, har heldigvis ikke hatt noen problemer med dette heller (det er snitt nr.2)

Ikke hatt noe vondt i det hele tatt.

Merkelig nok har de ikke klart å snitte akkurat i det gamle arret, det er liksom litt overlapping enkelte steder, men det er jo uansett så langt nede.

Har ingen hårvekst der snittet er, så det er ikke noe problem med barbering.

Men resten av magen er jo en katastrofe da...

Stor og deigete etter to tette fødsler (la på meg 27 første gang, og 16 andre gang - to år imellom)

Her må det MYE og hard trening til for at den noensinne skal ligne den minste smule på en halvflat mage...Har ikke orket å begynne på det enda, kommer nok til å satse på badedrakt i sommer istedet for todelt ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... mitt er mørkt og ruglete enda. På ene siden er det desverre en pølse over. Mitt går også skeivt så snittet er ikke akkurat rett for å si det sånn. Men nå gikk dette fort også da (haste ks) Eller krisesituasjon som det står i noen papirer. Dårlig med følelse rundt arret og et par cm over hårveksten. Har begynt med mageøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt er også skikkelig skjevt (mye høyere opp på ene siden)

Sikkert fordi det hastet første gangen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...