Gå til innhold

hentetid i bhg og kjernetid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier av og til å hente jenta mi ca 14.30 - 15 i bhg, og har aldri tenkt at dette kan være et problem. Jeg vet at kjernetiden er fra 0930, og det har jeg alltid respektert. Kan det være at jeg kommer "for tidlig", hvis dere skjønner hva jeg mener? De har ikke sagt noe på det i bhg, annet enn at de syns jenta mi bør få med seg fruktmåltidet, som hun er så glad i. Men fruktmåltidet starter til litt ulike tider hver dag, en eller annen gang mellom 14.30 og 15.15. I begynnelsen gikk jeg inn i rommet under fruktmåltidet, men nå sitter jeg på gangen og venter hvis jeg ser at barna spiser frukten sin. Jeg har jo dårlig samvittighet for lange dager, og ønsker noen ganger å hente tidligere når jeg har anledning til det. Hun leveres stort sett 07.30.

Er det vanlig at barnehagen har kjernetid på ettermiddagen også? I så fall når? Kan det være at barnehagepersonalet reagerer på at jeg kommer klokka 14.30 - 15? Dette er en småbarnsavdeling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at det kan være noe problem, jobber i bhg selv og har aldri streifa meg som et problem. Jeg har av og til sendt med barna frukt, om de blir hentet rett i frukten. SÅ ikke de blir lei seg for å misse det.

Skrevet

I barnehagen her vil de at barna skal bli hentet etter fruktmåltidet. Det er kl 14. Ikke noe problem å hente de før, men da vil de helst vite det. Helt grieit om vi kommer også i måltidet, men er greiest om vi venter litt. Så ikek det blir mye styr når de spiser. Kan jo skjønne det hadde blitt kaotisk om ti unger hadde blitt hentet mens de spiste.

Skrevet

Vi bryr oss ikke noe om at ungene blir henta mens vi spiser frukt halv tre. Foreldrene slår seg som regel bare ned med oss mens barna spiser og det er bare hyggelig :o) Dette er en småbarnsavdeling med 10 barn.

Du kan jo spørre hva de mener om saken da..

Skrevet

Jobber i barnehage og har til dags dato aaaldri reagert om foreldrene kommer tidlig å hente barna:) har aldri hørt om noen andre som har reagert heller!

Skrevet

I barnehagen vår sier ped.leder at vi kan levere og hente når det passer oss. Eneste er at vi må levere før 10 når de skal på tur, ellers er det ikke så nøye. Hver uke får vi ukeplan, der det står når de ulike samlingene skal være, og hva de skal inneholde, som regel er samlingene kl.10.30. Veldig ryddig og greit. Jeg leverer som regel rundt kl.10, og henter gjerne ca.15, en gang i blant 16. Har jeg valgt å hente tidligere, og kommet midt i et måltid, har jeg ventet til de er ferdig. Har til og med opplevd å få servering mens jeg har ventet. En kjempeflott og hyggelig barnehage!

Skrevet

Kjernetid hos oss er 10-14. Men det er aldri problem å unnvike denne tiden. Men kommer ungen senere synes vi ofte det er greit å få beskjed. Men hente ungen din gjør du akkurat når det passer for deg. Måltid eller ikke.

Skrevet

Tror nå ikke det er noe problem. Hos oss spiser barna frukt på samme tid som hos dere...ved 14.55-15.10 tiden. De dagene jeg henter tidlig, så kommer jeg også alltid til frukttiden. Men da sitter jeg ute i gangen og venter. Ingen problem. Bhg har ikke sagt noe til meg i det hele tatt. Men i det siste har jeg drøyd hentetiden til 15.30. For da vet jeg helt sikkert at da er dem ferdig.

Og jeg har ikke noe dårlig samvittighet, for det er bare koselig for han å være i bhg.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Jeg skjønner ut fra innleggene deres at dette trolig ikke er noe å bekymre seg for, så nå slapper jeg av på det. Ingen har jo sagt noe på det i bhg heller, så da regner jeg med at det er greit.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...