Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg ang. mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bare bytte mme? Gutten min på 4 uker har fått nan i 3 uker nå. Men han har så vondt i magen, så tenkte jeg skulle prøve og bytte mme for å se om det hjelper. Tenkte da og begynne med hipp. Må jeg bytte ut en og en flakse til dagen så han venner seg til det, eller kan jeg bare gå rett over til den andre?

Har hørt masse bra om hipp. Hva er evt. din erfaring?

Og kan jeg koke opp hipp mme på denne måten: Koke opp vann i vankokeren, heller vannet over på flasker og sette dem i kjøleskapet. Så varme den opp i mikroen til passe temp. for så og tilsette pulver og evt. malt?

Å når jeg skal begynne med et nytt merke for å se om det hjelper, så burde jeg kanskje ikke ha malt i flaskene? Vente å se om jeg faktisk ikke trenger det kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fint bytte mme. Jeg har selv brukt bare nan til dattern min. Ta å prøv Hipp. Ville sett litt ann ang malt ja..

Du kan helt sikkert koke opp vann og ha i kjøleskapet ja.

Skrevet

vi har byttet fra nan til hipp for 4 dager siden og det gikk veldig greit. lillegutt elsker smaken på hipp mme. med nan måtte vi gi en stooor ss med malt hver dag for at han skulle bæsje... nå trenger viikke malt i det hele tatt og han bæsjer 2 ganger hver dag!

tilberedningsmate høres greit ut, det er sånn vi gjør det også. det står på pakningen at man skal koke vannet, kjøle det ned til 50-60 og så blande.. men jeg tror det er fordi 60 er en øvre grense, og hvis vannet er varmere enn det skjer det en eller annen uheldig kjemisk reaksjon som gir magevondt.

du kan jo lage opp en flaske og ser om han liker det. hvis ja, kan du bare fortsette :)

Skrevet

Han fikk en flaske nå i kveld, og den gikk ned på høykant den=) Nå er han så fornøyd atte! Håper magen hans blir bedre nå. Å så tar jeg ikke malt i før jeg ser at han evt. skulle bli treg i magen igjen..

Tusen takk for svar!

Skrevet

Jeg byttet rett over fra Nan til Hipp uten tilvenning. Det gikk greit det, men det kan hende det anbefales å ta det gradvis. Vet ikke helt. Det fungerte ihvertfall bra for oss uten tilvenning.

Sluttet å bruke malt etter vi byttet til Hipp. Bæsjen er fremdeles litt hard, så jeg lurer på om jeg skal putte litt malt oppi noen av flaskene etterhvert.

Vi tilbereder melken på samme måte som du beskriver.

Skrevet

hei.. jeg gikk rett fra nan til HIPP og jenta mi trives veldig bra me HIPP.. hadde mye vondt i magen tidligere med nan, men etter noen dager med HIPP hadde hu ikke vondt lenger. håper det virker for dere også.. ikke no kjekt med magevondt!

Skrevet

Hei!

Jeg har prøvd både Collett,NAN og Hipp (i den rekkefølgen). Og holder meg til Hipp. Han fikk også veldig vondt i magen av NAN,og Colletten gulpet han masse av. Er kjempefornøyd med Hipp:) Har ikke hatt noen tilvenningsperiode da jeg byttet merke. Gikk helt fint det:)

Jeg gjør det på samme måte som du beskriver når jeg skal tilberede melken.

Er sikkert smart å gjøre det slik ang. malten.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...