Gå til innhold

er det mulig?

Gjest

Anbefalte innlegg

hmm intimt spm hær:

barnefar hadde klamydia før jeg ble gravid, vi tok begge medisin (trodde jeg).. men så har han smittet nye dama si med klamydia og påstår det er fra da han drev på med meg, at det ikke er borte enda fordi han ikke tok medisin (hun mener han har vært utro og fått det da)...

for jeg tok medisinen... trodde han hadde tatt den.. vi hadde sex dagen før(!) han ble sammen med henne.. hadde han hatt klamydia da ville jeg blitt smittet ikke sant? jeg tok en test når jeg ble gravid og den var negativ.. men enn om det ikke hadde gått lang nok tid? enn om han smittet meg igjen den siste gangen vi hadde sex og det ikke vistes på testen fordi det var for tidlig å se?

hva skal man gjøre da egentlig? skjønner jo jeg kanskje burde teste en gang til.. men spm er om hva i all verden gjør legen med det? man kan jo ikke ta medisinen mens man er gravid? og man kan vel ikke gå med klamydia i evigheter heller om man har det?.... blir litt sint og fortvila på han jeg altså, han sa han hadde tatt medisinen så kommer han flere måneder etterpå og sier han IKKE har tatt den.. faen for en risiko han utsetter meg for da, han visste jeg var gravid sist vi hadde sex... rasshøl av en guttevalp!!!:(

trøst og råd noen?

Fortsetter under...

Hei der!!! Den var jammen meg bitter. Fant noe til deg på helse-vest sine sider ang. dette:

Kva med graviditet? Kan klamydia skade fosteret?

Nei, fosteret kan ikkje bli smitta med klamydia. Klamydiainfeksjon hos mor kan heller ikkje skade fosteret på annan måte i løpet av svangerskapet. Du kan få behandling med antibiotika sjølv om du er gravid, men då må du få ein annan type antibiotika. Under fødselen kan barnet bli smitta med klamydia og barnet kan få ein augekatarr eller lungebetennelse, det er difor viktig at mor blir behandla før fødselen.

Ta en test og få det bort hvis du er smittet. Mer kan du nok ikke gjøre! Forstår at du er sint og lei deg. Jeg hadde eksplodert! Leste nettopp forsning resultater på at mannfolk får 30% dårligere befruktningsevne etter klamydia smitte. Det kan du jo hilse ham og si! Det er ikke bare oss damer som risikerer problemer. For en duste mikkel... Sløv skalle.

Lykke til! :)

takk for godt råd:)

må innrømme at jeg ringte han og kjefta litt når jeg fikk vite dette ja, men han prøvde å vri å vende på løgnen sin så han nesten trodde på den selv til slutt den mannsgrisen, han blir nok ikke lei seg for det for han er så bitter på meg som våger å føde et barn han ikke vil ha( han har kjørt flere på tjukka men klart å overtale de til abort).

Gruer meg til jeg må la han ha ungen innimellom, å etterlate ungen min annanhver helg til ett så uansvarlig og umodent menneske kommer til å føles som litt av en prøvelse:(

Huff for en situvasjon!

Har hatt klamydia selv en gang, og klamydia er farlig for barnet i begynnelsen av et svagerskap, det kan skape blindhet og missdannelser(det er i hvertfall det jeg har fått vite.)

Hvordan klamydia påvirker barnet senere i svagerskapet vet jeg ikke.

Så det kommer litt ann på når tid du har fått klamydian igjen hvis du har fått det igjen, noe som jeg tviler på siden du ikke testet positiv på den testen.

Man trenger ikke å bli smittet selvom man ligger med en person med klamydia.

Og klamydia går ikke over av seg selv, har man først fått det, så kan man gå i mange år uten at man vet at man har det.

Ca 90% av alle som er smittet av klamydia kjenner ikke noen form for symptoner.

X-Typen min smittet meg med klamydia, han hadde da fått seg ny dama, og smittet henne også... Vi måtte alle ta medisin, så var jeg så dum at jeg lå med eksen min igjen mens han var i lag med hun andre dama, og medisin hadde ikke fungert på henne, så vi fikk alle klamydia igjen.

Litt ekkel situvasjon.. Dette er veldig lenge siden.

Uannsett så trur jeg at klamydiatesten hadde vist at du hadde klamydia hvis du hadde hatt det.

Men ta å test deg for sikkerhetens skyld.

Og de testene på apoteket er ikke til å stole på, gå til legen å test deg på ordentlig.

Velger å signere med anonym fordi jeg synes at dette er litt for personlig.

Den informasjonen du fikk av meg ble hentet direkete fra sykehuset sine egne sider- så det skal nok være til og stole på!

Ang. mannfolka..... Jeg kjenner helt igjen følelsene dine.... Slik har jeg det og. Jeg ser rett og slett på eksen min som en trussel, og hvis han har vært mye på tekstmeldinger og vært ufin- får jeg panikk og vil helst rømme landet. Jeg synes han er en sutrerte drittunge, umoden og i ubalanse med seg selv... han hacekt seg nylig inn på emailen min og fant en email der han ikke burde lest... Han har ikke kontroll på seg selv. Helt desperat.... Jeg er ganske laidback av meg- og vil spesielt nå bare ha fred og ro og balanse rundt meg. Han er helt hysterisk og den største drama kongen jeg vet om. Nå har han sagt han skal stevne meg for retten også. Jaja, jeg har snakket med advokat allerede- så jeg gidder ikke og bekymre meg mer. Nå skal jeg endelig kose meg de siste månedene som er igjen. De første 6 har vært tanke- og bekymringsfulle!

:)

Annonse

hei igjen! Jeg har termin 30 juli :) Gleder meg masse. Snart ferdig med lappen, stasjonsvognen venter og leiligheten er innflytningsklar til over påsken. Blir bra!

Jeg har bare en ting og hilse disse mannfolka; og det er- at det er spesielt en tid for og sette egoet til side og innse at de ikke lenger kanskje er i rampelyset- og det er mens damen går gravid med barnet. De kan bare ikke parkere sine egne behov... Akkurat som barn- bare dem forventer vi ikke annet av og slik skal det være og. Man nok med seg selv; med alle omstillingene vi skal igjennom psykisk. Vi ønsker oss trygghet og harmoni. Vi går liksom litt i dvale. Løsningen for meg ble og være alene. Min mor sa til meg her om dagen; "Når man går gravid er man ikke seg selv- det er så mye som skjer og man kan til tider ikke kjenne seg selv igjen. Men på den andre siden; er det kanskje når man er mest i kontakt med seg selv også. Vi er mye mer sårbare og ser hva som er bra for oss og motsatt- og i tar kanskje utypiske valg." Jeg tror litt på den siste varianten jeg.

Hva er din historie?

Når er din termin?

så bra da:) det blir nok deilig:) flytter 1 mai jeg, kan nesten ikke vente:)

uff jeg er den som ble grundig lurt.. drev på med en jeg likte fryktelig godt og han lot meg tro det var gjensidig mens han egentlig bare var ute etter sex.. da jeg ble gravid oppdaget jeg hans sanne ansikt.. type jeg ødela livet hans jeg som var så slem å ikke ta livet av babyen min...

alt han gjør er å lyve og framstille meg som ett monster fordi jeg ikke tok abort, han gjør seg vrang på det meste og er som du har skjønt veldig flink til å være drittsekk. mye av svangerskapet har gått med på å tase over han før jeg skjønte at jeg bare må bite det i meg så langt det er mulig, da slipper jeg å bruke tid å å gremme meg så mye over han og bekymringene over at han skal ha samvær med lille gullet mitt :S urk det gruer jeg meg så utrolig mye til:(

har termin 2 juli:)

Du skal bare ikke bry deg med ham. Det er mitt råd. Drit i hva han sier om ødelagt liv osv. Alle som har noe omløp i hodet vet godt at livet ikke tar slutt eller går i dass om det kommer et barn til verden. Og hvis det var noen som eventuelt skulle komme med slike bemerkninger- så var det da kvinner som får hele livet lagt om når et barn er på vei. Bare ta vare på deg selv og gjør gode ting for deg :) så får man ta "fighten" og det nødvendige når barnet har kommet og det er gått noen uker. Jeg fant fort ut at det var lite jeg kunne gjøre her og nå- barnet har ikke kommet enda- og jeg skylder meg selv og babyen min og ah det bra og føle meg bra de siste månedene. Blir så forbanna på dem manfolkene - når de nærmest spolerer hele graviditen våres. Vi er så utrolig sårbare og de lager faktisk bare ris for sin egen rau. Det de påfører oss gjennom graviditeten sitter som regel så dypt i damer- at de sjelden og aldri får bearbeidet disse følelsene. Ergo- vil vi møte dem med skepsis og dårlige følelser- hvis de hele tiden stresser oss og oppfører seg dårlig. Derfor- skjerm deg selv :) så klarer man bedre og forholde seg til dem når babyen er kommet og hormonene avtar :)

God natt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...