Gå til innhold

beregning av sykepenger?

Anbefalte innlegg

Hvordan blir sykepengene regnet ut? Ut fra de siste 4 uker man jobbet eller kan det være forskjellig på hva de regner? Jobber på timeliste og har kontrakt på at jeg skal ha 30 arbeidstimer i uken, men har fått mindre enn det. Hadde jeg ikke vært sykemeldt nå ville jeg ha jobbet de 30 timer i uken. Taper nå ca kr 2500 pr mnd pga av at jeg var snill å gikk med på å jobbe litt mindre i en veldig stille periode.

Er dette rett? eller skal de regnes ut fra hva jeg normalt ville ha tjent?

Blir forvirret...

Har vært på trygdekontoret men fikk bare til svar at de kun kunne følge det skjemaet regnskapsføreren i firmaet jeg jobber hadde fylt ut.

Ringte henne, men hun var ufin og mente at det hun hadde gjort var rett uten å ville diskutere eller forklare.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8856800-beregning-av-sykepenger/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Høres rart ut om du får mindre enn det du har kontrakt på. Men nav må forholde seg til skjemaet arb.giver sender (liknings- og skatteskjema eller no). Der skal det stå hvor mange prosent du er ansatt og lønn for enten uke eller måned. Kan du snakke med arb. giver om dette (ta med kontrakten) om regnskapsfører er ufin? Må jo kunne diskutere; det er din lønn dette er snakk om, og du har krav på informasjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...