Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 3. april 2007 #1 Del Skrevet 3. april 2007 Hehe virke sikkert litt sånn *masete* i dag anngående barnefaren, men vi har hatt en ganske heftig diskusjon for ikkje så lenge sia, og eg må bare få frustrasjon litt ut;) Lurte på om va som var vanlig når d gjaldt bortlånning av ting til barnefaren.. Sånne ting som barnevogn, reiseseng osv... Eg har enda bare brukt bittelitt av engangstønaden sia eg sparte en del penga, og for de pengan eg har spart så har eg kjøpt seng, og vogn m/tilbhør. Vogna e ganske dyr koste rundt 7000kr, og eg har ikkje særlig løst å låne den bort til barnefaren. Han e ikkje akkurat den som e mest forsiktig når d gjeld andre sine ting osv. Og vesst den blir ødelagt mens han låne den, så veit eg at eg blir å få problema me å få penga tbake hos han tell å kjøpe ei likens vogn. Eg har ei anna vogn som e ca 5-6år gammel, som han kan få låne i de helgen han eventuelt blir å ha ho... Synes dere at d e urimeli å ikkje la han låne den nye vogna?? D e liksom nåkka anna me ei reiseseng og sånne ting, som ikkje e så dyr.. Han vil også ha penga utav engangstønad slik at han kan kjøpe seng. Men d synes eg blir litt dumt, ikkje fordi eg e en gjerrig person.. men fordi eg ikkje sjøl har brukt noe særlig av den stønaden til de store tingene, og eg hadde tenkt at de pengene skulle vare litt utover året osv, d e derfor eg har spart litt penga fra før.. D e jo bare ei seng, men eg veit at han nettopp har kjøpt nye klea tell seg sjøl, ny bil, nytt annlegg osv... Og da synes eg at han heller kanskje kunne kjøpt seg ei barneseng for de pengan som han brukte til å kjøpe seg en til ny vinterjakke (vet at han kjøpte seg en ny jakke til 2000kr i desember, så eg synes at d va litt bortkasta at han har kjøpt seg en til vinterjakke som e like dyr no når d nesten e vår).. Synes liksom ikke at d skal være mitt ansvar at han skal skaffe alle tingene, til en unge som han har hvert me på å lage, og som han i bynnelsen virkeli ville ha.. E eg urimelig, eller e d sånn at man bruke å hjelpe far økonomisk, og at man låner ting hos hverandre i hytt å pine?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8856729-anng%C3%A5ende-bortl%C3%A5nning-av-ting-blir-dere-%C3%A5-l%C3%A5ne-mye-ting-til-barnefaren/
altommeg Skrevet 3. april 2007 #2 Del Skrevet 3. april 2007 Hei..... Syntes ikke han har noe med din stønad og gjøre så behold alt der selv. Hvorfor skal ikke han kjøpe det han trenger når du gjør det. Er i samme situasjon selv, har kjøpt litt og litt og betalt alt selv, får foreldrepenger så har måtte dele litt på det og nå er alt i boks, termin om tre uker. Kommer ikke låne noe til barnefaren i det hele tatt. Han får fikse sitt selv........ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8856729-anng%C3%A5ende-bortl%C3%A5nning-av-ting-blir-dere-%C3%A5-l%C3%A5ne-mye-ting-til-barnefaren/#findComment-8856797
Gjest Skrevet 3. april 2007 #3 Del Skrevet 3. april 2007 jeg synes ikke du er urimelig i det heletatt!! eneste jeg kommer til å sende med barnefar er klær og sånt til den lille,egentlig synes jeg han burde kjøpe klær og ha liggende til han skal ha lillemann om det skulle vært helt rett, men det kan jeg ikke kreve så det skal jeg sende med, men seng og vogn og alt annet får han kjøpe selv, det synes jeg bare er rett og rimelig, jeg vil ikke sende med ting som han kan ødelegge og deretter ikke erstatte og hvorfor ikke la han bruke litt penger på den lille han å, det synes jeg han burde når det trossalt er hans unge å, så nei du er ikke urimelig, synes du er alt for grei med han jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8856729-anng%C3%A5ende-bortl%C3%A5nning-av-ting-blir-dere-%C3%A5-l%C3%A5ne-mye-ting-til-barnefaren/#findComment-8857097
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 3. april 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 3. april 2007 tusen takk for svar:) Greit å vite at eg ikkje e den einaste som tenke som eg gjør:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8856729-anng%C3%A5ende-bortl%C3%A5nning-av-ting-blir-dere-%C3%A5-l%C3%A5ne-mye-ting-til-barnefaren/#findComment-8857113
Singelmamma og banden Skrevet 4. april 2007 #5 Del Skrevet 4. april 2007 Slenger meg på og sier meg enig med de to over. Selv får jeg ikke engangsstønad, men foreldrepenger, så alt som evt skal kjøpes må jeg betale for selv. Engangsstønaden kommer i stedet for foreldrepenger, da jeg fikk den med første barnet kjøpte jeg nesten ikke noe barneutstyr, for kjøpte brukt, men måtte ha komfyr og kjøleskap og slikt i stedet... Dersom han har brukt så mye penger på bil og anlegg etc kan han godt legge ut for en seng også, og send med den gamle vogna med god samvittighet :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8856729-anng%C3%A5ende-bortl%C3%A5nning-av-ting-blir-dere-%C3%A5-l%C3%A5ne-mye-ting-til-barnefaren/#findComment-8862250
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå