Gå til innhold

Sykepleier hevder at sædceller lever i opptil 9 ! dager!!!

Anbefalte innlegg

Hei! Leste akkurat et innlegg på dagbladets sider om gravididtet og prevansjon. Ville bare dele svaret til en sykepleier på hvor lenge spermen lever.. Ganske bra for oss prøvere hvis det stemmer!

Eggløsning

Jeg lurer på hvor stor sjanse det er for å bli gravid etter sex uten prevensjon? Hvor stor sjanse er det hvis du har eggløsning på samme tid og hvor stor er sjansen for at det kan komme en 'ekstra' eggløsning under samleie?

Hei.

Sjansen for å bli gravid uten å bruke prevensjon er stor. Kroppen vår er innstilt på forplantning. Hvis du har samleie i tiden rundt eggløsning er sjansen større. Sædcellene kan også leve i opp til 9 dager i egglederne og ligge og vente på at egget ditt løsner. Det viser seg også at jenter som er seksuelt opphisset og veldig forelsket kan ha spontane eller «ekstra» eggløsninger utenom den faste. Derfor er det nødvendig å beskytte seg mot graviditet i form av prevensjon hvis du ikke ønsker å bli gravid.

Evelyn Simonnes, sykepleier

Fortsetter under...

Enig i at vi tar dette med en kasse salt =) Tror vel egentlig mest dette svaret fra sykepleieren var en litt ivrig påpeking til ungdommen om hvor viktig det er å bruke prevansjon, med budskapet om at hvis ikke, kan man veldig lett bli gravid! Men, selvfølgelig, veldig gøy hvis hun har rett, men tror ikke så veldig på det, da.....

Når jeg tenker på hvor mye vi hoppet rundt i sengen sist vi fikk baby, og hvor mye vi prøver nå, så har ikke vi noen 9 dagers celler hvertfall..he he

Men det er jo flott, men slenger meg på den kassen med salt ja..he he

Annonse

hehe fynker fint for meg=) eg føller ikke med på el å sånn eg for de blir for mye for meg=) hehe men grett å vite liksom=) e jo så stor forelska meg å forloveden at sex e ikke problem=) holde jo ut en hel dag elle mer=)

Tror kanskje ikke sykepleieren mente at alle sædceller lever i 9 dager, men at det kan forekomme, slik at man ikke er sikker (beskyttet) selv om man har sex en uke før EL.

Så jeg tror ikke at jeg ville satsa på sex bare 9 dager før EL, for å si det slik... Men det er jo stilig at det kan være mulig, da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...