Gå til innhold

Hjelp...


StoltMammaForFørsteGang

Anbefalte innlegg

Jeg hører til inne på "bli gravid", men håper på litt ekspertisehjelp hos dere. Hvor lange sykluser hadde dere i forkant av graviditeten? Noen med kort syklus som har blitt gravid fort?

 

Har dere hatt menstruasjonssmerter/ømme bryster i forkant av menstruasjon, når dere var prøvere? Jeg hadde dette tidligere, men etter at jeg mistet en spire i november har dette blitt helt borte. Lurer på om det betyr færre hormoner/større vanskeligheter med å bli gravid...

 

Takknemlig for svar!

 

Påskeklem,

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før jeg fikk Lillegutt hadde jeg sykluser på ca 24 dager, jeg hadde også ømme bryster fra eggløsning til mens.

 

Lillegutt ble til på første forsøk :-)

 

Etter at jeg fikk han, så forsvant dette med ømme bryster.

 

BLe gravid på første forsøk denne gangen også, så jeg tror ikke ømme bryster før mens har noe med hormonnivået å gjøre.

Men jeg er ingen ekspert på dette, men det har hvertfall ike hatt noe å si for meg.

 

Lykke til.

Håper spiren sitter snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ganske ustabile sykluser. Har hatt alt fra 30 til litt over 50 dager. Har bestandig hatt ømme bryster mellom el og mens. El testa en stund, og da la jeg merke til at el var over da brystene ble ømme. Sånn kunne jeg da finne ut ca når jeg venta mens denne gangen (ble fri for el tester før jeg hadde funnet el)

 

Vanskelig å si hva det betyr når dette er borte, men jeg vil gjette på at det kan være forandringer i hormonene. Men om det betyr at det er vanskeligere å bli gravid er vel ganske usikkert. Det er jo ikke alle som har ømme bryster mellom el og mens, og likevel blir de gravide.

 

Hvis du ser på hormonkurven på pernille.info, ser du at etter el får man en økning i produksjonen av progesteron. Tror det er dette som kan føre til ømme bryster, da progesteron stimulerer vekst av melkekjertler.

 

Du ble kanskje ikke mye klokere av dette, men jeg ønsker deg masse lykke til. Må spiren din sitte snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Ble gravid 3 ganger på 2 år,men har ikke vært så heldig hittils,så håper det holder denna tredje gangen:-) Har stortsett hatt stabile sykluser hele veien,også etter SA,MA og laparoscopi/hysteroscopi(en del av utredninga) Er 7+3 idag.

 

Har hatt kjempeømme pupper en stund etter EL hver gang,men etter den siste MA'n,så har det sluttet. Når jeg ble gravid nå i slutten februar,så begynte jeg ikke å få ømme pupper før halvannen uke etter jeg testa positivt. aner ikke hvorfor det har blitt sånn,men... Er vel antagelig noe med en graviditet som demper litt på pms symptomer,tror det er ganske normalt,jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig spiren sitter for deg denne gangen, elli-karamelli!!! Det må være en enorm påkjenning, alt dette - alle mulige lykkeønskninger fra meg! Ble du gravid på vanlig måte nå sist? Har du vært på UL og sjekket at det er liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...