Gå til innhold

barbamamma?


Lystpåentiljeg

Anbefalte innlegg

Ser du skriver aloe vera mot skurv i ett innlegg her. Hva slags aloe vera brukte du, hvilket merke og hvor kjøpte du det? Smørte du inn hodebunnen med det og vasket ut senere, eller hvordan gjorde du det?

 

Gutten min har skurv i hodet, men jeg liker ikke å bruke salisylsyren, er så redd for øynene og sånt. har brukt babyline oljen, men blir utrolig fettet (han har myye hår).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg brukte en aloe barbadensis krem med propolis av merke LR. vet ikke hvor den er kjøpt, for jeg fikk den av en venninne (kan høre med henne) Imre hadde masse skurv i hodebunnen og i panna, han klødde på det så det ble irritert og rødt, derfor syntes jeg det var greit å bruke noe som er mer helende enn olje. smurte på om kvelden og et par ganger i løpet av dagen. skurven ble myk etter en liten stund og da skrapte jeg forsiktig med neglene bare, og smurte igjen etterpå. ble ikke klissete. han var helt fin etter 3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom apoteket i sted, men fant bare Jäison. Sto at det var 98% aloe vera, så vi får nå se. Smurte han i hodet i kveld. Hehe, går en del da, for det legger seg i håret hans (har 4cm langt hår). Sto at den var parabenfri, allergivennlig etc, men synes den lukter alkohol. Ser for meg at det er ganske utørrende i lengden..

 

Prøvde å bruke A-creme i hodet hans ei ukes tid, da "svella" skurven, og ble til et tykt, gult belegg liksom, men det var veldig hardt å skulle fjerne. Løsnet ikke med lusekam, og negleplukkingen min, var han ikke veldig begeistret for, siden skurven satt så hardt.

 

Takk for aloe-v tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm....tipper det er propolisen i kremen min som er mest bløtgjørende. den gjorde liksom skurven seig og myk. den er kjøpt igjennom noen som selger privat. sånn home party greier tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...