singel 3 :( Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 Hei.. vet ikke om dette er rett plass for å få svar, men prøver.. jeg har da altså ei venninne som skal til amerika for å prøve surogat systemet der.. d vi lurer på om det finnes en nettside her i norge om par som har vært borti det før? hun er litt usikker på om det helt seriøst det hun har funnet på nette. det er mye lureri her ute i verden.. å hun kjenner ingen som har vært borti det før...
Emma*den lykkelige venter Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 Du vil finne litt info på sidene til foreningen for ufrivillig barnløse. www.fub.no. under linken surrogat.
karin80 Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Hei! Er ikke mye informasjon om norske par som har gjort dette. Det er en side som heter www.surrogatforum.com som har litt informasjon på norsk, Jeg holder på med det samme selv, har vært 2 ganger i Usa og ordnet alt, venter bare på at surrogaten min skal bli gravid... Det første forsøket lykkes ikke. Vil gjerne komme i kontakt med andre som har gjennomført eller vurderer dette!
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Spennende ) Bruker du en klinikk eller gjør du det privat? Vi har diskutert om dette er veien å gå for oss også. Skal ha 3. IVF nå, men er fristet til å prøve dette dersom det ikke går nå heller. Har du sett statistikk på dette?
nusse 77 Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 hei vi vurderer også dette med surrogat,det er veldig lite informasjon dessverre-.. vi fikk en mail fra et surrogat firma,der det står om kontrakter/priser osv osv.. folk rundt meg synes vi er gale som vuderer dette,siden ingen har verken hørt om noen som har prøvd dette(borsett fra rike kjendiser da ) foreldrene mine vil hjelpe med betaling,men vil at vi skal prate med andre som har prøvd dette..de er litt skeptiske... hva koster det ca i usa? vi har fått lister/priser/osv fra ukraina..
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 Det er mange som bruker surrogat i USA ) Prisene variere veldig. Sitter med prislister fra i underkant av kr.200.000,- og opp til kr.800.00,- avhengig av om vedkommende har en forsikring som dekker alt vedr. svangerskap og fødsel og om det er første gangs person eller en erfaren en som brukes. Mange gjør det også uten et byrå, men da er man avhengig av å ha en dyktig advokat. Det er heller ikke alle statene i USA som er like surrogatvennlige, så det er en fordel om barnet eller barna blir født i en vennligstilt stat slik at man kan få navnet sitt direkte på fødselspapirene og slipper en omgang i retten etter fødselen.
evigprøver Skrevet 25. april 2007 #7 Skrevet 25. april 2007 Hei til deg Traff ei norsk inne på dette forumet for et år siden. Hun var surrogatmor via utlandet, eller det var vel Riga for hennes og parets del. Hun hadde prøvd for et norskt par, men mistet første gangen. Hun hadde fått de barna hun ønsket og ville hjelpe andre. Jeg skjønte det slik med henne at hun ville ha dekt alle utgifter og litt til. Det som i slike tilfeller måtte gjøres skjønte jeg det på henne, var at selv om de bruker dine egg og mannen din sine sperm til befruktning var at siden hun fødte barnet, blir hun betegnet som mor og din mann som barnets biologiske far. Du må da etterpå adoptere barnet. Så det er mulig å finne en villig norsk surrogatmor. Lykke til for dere..... : )
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 26. april 2007 #8 Skrevet 26. april 2007 Hmm mulig det gaar om de bor i utlandet ja, for det er jo ikke lov i Norge da.. Desverre
karin80 Skrevet 8. mai 2007 #9 Skrevet 8. mai 2007 Hei hei! Sjansen for å lykkes er den samme som for å lykkes med vanlig IVF. Hvis det for eksempel er kvaliteten på eggene eller kvaliteten på sæden som er problemet, vil det jo sannsynligvis ikke hjelpe med surrogatmor.. Vi har valgt denne løsningen fordi jeg hadde en fødsel som gikk jævlig galt... Fikk en flott, stor velskapt datter, men holdt på å blø ihjel selv og måtte amputere livmoren. Det å ikke få flere barn var egentlig aldri noe tema, bare hvordan vi skulle få det til... Valgte å prøve surrogatmor først, hvis det ikke fungerer vil vi starte adopsjonsprosess.... Vi bruker et firma som har spleiset oss med ei kjempeflott surrogat.. Har selv valgt sykehus for det medisinske, og advokaten ble vi anbefalt fra firmaet. Det er nå snart ett år siden vi begynte å jobbe med dette. Hadde første forsøk i februar, hvor hun fikk satt inn 2 embryoer. Det lykkes desverre ikke, men neste forsøk er rett rundt hjørnet nå . 17.mai... Det burde jo være en lykkedag ha ha... Så får håpe det går bedre da! Lykke til alle sammen!
Freija Skrevet 17. mai 2007 #10 Skrevet 17. mai 2007 Visst går det an. Det er lov i Norge å si fra seg rettigheter til sitt eget barn og barnet vil da generelt gå til faren. Hilsen norsk, gravid surrogatmor
Sannah Skrevet 28. august 2007 #11 Skrevet 28. august 2007 Å så spennende, veldig spent på om dere har lyktes. Vi skal nå starte vår prosess med surrogatmor i USA. Vurderer et byrå i Maryland som er ganske rimelig (Surrogacy Options). Ta gjerne kontakt, hadde vært fint å dele erfaringer og hjelpe hverandre. Er født uten livmor, så surrogatmor er eneste mulighet til biologisk egne barn. Om vi ikke lykkes går vi for adopsjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå