Gå til innhold

Har dere tenkt på navn til den lille spiren vi alle håper kommer?

Anbefalte innlegg

Sitter å tenker litt på navn her jeg sitter.... Har kommet fram til to som det MÅ bli.... hehe....

Gutt: Sander Mathias

Jente: Vilde Marie (etter begge oldemødrene mine, Alvilde og Marie)

Dere da? Kommet frem til noen navn dere har bestemt dere for? =)

Fortsetter under...

Sambo er fast bestemt på at vi skal få en jente og at hun skal hete Emilie Linnea. Jeg synes at begge navnene er veldig fine, men de er jo såå vanlige begge to. Jeg kan godt ha en av de sammen et litt mer uvanlig og ikke så sukkersøtt navn, men har ikke noen forslag enda;-)

Gutt så blir det nok et navn med Erland i, etter faren hans... Har tenkt litt på Erland Leander... Nei uff..

Vi kommer til å slite med navnevalg, hehe!

Hei...

Vet ikke hva min skal hete hvis det blir en gutt...For jeg synes det er vanskelig...Har en gutt fra før...hihi...

Men hvis det blir en jente så har jeg en for kjælighet til Cassandra..hihi

hmmm... har alltid vært skikkelig hemmelig, siden mange venner og kolleger har fått barn.. men her inne er jeg vel trygg ;)

Har alltid likt litt spesielle navn, som ikke så mange har..

Av guttenavn syns jeg Matheo, Felix, Kasper og Rasmus er ganske kule.

Jentenavn syns jeg er veldig vanskelig (kanskje fordi jeg alltid har drømt om jentebaby og klarer ikke finne det perfekte navnet...), men jeg liker Aurora og Evelina..

Morsomt å lese om dere andres navneforslag også, får liksom litt idèer :) hehe, vi som ikke har bebis i magen en gang.. Men det er lov å drømme seg bort! Også er det så kos!

Hva syns dere om mine? Er de FOR spesielle eller går det ann?

Annonse

Åja da. Sambo vil ha noe norrønt, særlig hvis det blir en gutt. Han liker navn som Balder, Snorre, Sondre, Loke, Brage, Odin, Ask. Jeg er ganske enig da, men ikke alle er like fine... Jentenavn er det så sinnsykt mange fine at det skal bli vanskelig. Ida, Alma, Vilde, Lykke, Aurora, Katharina, Eline, Oda, Anna, Sofia, Mina, Mira... lista bare fortsetter :D

Og så liker jeg guttenavnene Mikkel, Audun og Vegard, men der er sambo helt uenig:) Så det blir nok en liten norrøn gutt en gang :D

Evelina er litt rart:) Men Aurora er helt nydelig. Dessverre har jeg en venninne som har en datter som heter det så da går det nok ikke. Men jeg har masse fine jentenavn på lager:)

Matheo, Felix og Kasper er også fine, men katten til søstra mi heter Rasmus så det navnet passer ikke helt inne i hodet mitt:)

Hihi...Sønnen min heter Casper...=oD

Men alltid lurt å ha et lite "lager" med navn, for jeg er av den som synes at et navn skal passe barnet...

Men det er jo meg da...hihi..Men jeg så mange fine navn...

Når det gjelder gutte navn så synes jeg egentlig Ravn er litt kult da...Haha...Ja har litt rar smak...hihi...

Som du over her (haha, husker ikke nicket i farta, men tror det er Inger??) Har også gått på tabben 2 ganger og fortalt venner og kolleger om navn jeg liker og disse har tatt det navnet de likte...Ble kjempe lei meg...Så men her inne er jeg ikke redd...Men forteller ikke kjente og venner før baby er født neste gang...

Inger: Jeg synes alle navnene du liker er kjempefine. Jeg synes at Matheo og Evelina er spesielt fine=)

*BabyCakes*: Jeg synes også at Ravn er litt kult, hehe. Får aldri med sambo på et sånt navn;-)

Her har vi navn i reserve ja!

Jente: Amaia (ganske sikkert at det blir det), Luna, Miriam, Sofia, Aurora eller Ainhoa.

Gutt er verre, men: Oscar, Elías, Víctor, Mateo, Estéban, Isaac eller Lucas.

Annonse

jo ej he navn ej lika,men ej å sambo e aldri enige. når vi skulle ha daniella ville ej at ho skulle heite annie renate.. etter mora mi annie. men d likte han vertfall ikkje:) men daniella e jo et nydeli navn da=)

men gutt he ej:emrik=) ej hørte d navne på navne debatten å forelska mej i d..:)

jente he ej linea. men ej e eni i d dokke sei om at man skal vere forsikti me ken man sei d til. ej sa at ej ville kalle jenta mi for linea til ei venninde,å no sei ho at ho me vill ha d. å so sa ej at d e mitt navn, da sa mora: fe sjå ken som fe først da:) ho fekk heldivis en gut:) som heite lucas. elska d navne me=)

ej vill ha gut neste gong ej=) likte nave ravn=) ej elska uvanlige navn. ikkje dissa vanlige...

Nicoline synes jeg er for "pent", men det kan hende er fordi jeg forbinner det med en veldig pen lita jente som jeg ikke likte mora til. Jacoba er bare rart:) Nichlas (eller Nicholas) er kjempefint. Karel og Emrik er uvanlig, må smake litt på dem:) Lucas, Robin og Sondre er kjempefine :)

Det var min mening:) Jeg har masse meninger om navn, men synes det er helt ok at andre har andre meninger enn meg :D

:)

ja d ejo kjempe bra at ikkje alla lika samme navna.tenk om alle jor d=) hehe!!

jo jacoba e rart..men når ej e vande me d,blir d fint til slutt. d e ej jente her i ørsta som heite d,å første gong ej fekk høre d så tenkte ej skakkars jente. men no lika ej d veldi godt=)

matheo e jo kjempe fint!! =) ej me meina at navna skal passe ongen=) men d e som dei sei...man ser d på en måte me en gong dei e fødd.monge he bestemt sei for navn før ongen he kommt ut,å så ser dei ongen å da ombestemme dei sei.

matheo... da ser ej føre mej en mørke gutt. mørkt hår, gyllen i huda, blå/brune aue=) aldeles nydeli=) hehe!! drømme ej no=)

Jacoba synes jeg var litt tungvint, men Nicoline synes jeg er kjempefint=)

nichlas, robin og sondre synes jeg også er veldig fine. Lucas er ikke helt min smak, og emrik og karel må jeg nok venne meg til først;)

Jeg har funnet noen fine navn etter denne lista ble laget:

Jente: Amilia, Emilie, Miliane, Linnea, Bianca/Bianka, Eliane, Isabelle, Maline, Melina, Thea

Gutt: Leander, Ravn, Theo, Tobias (vanskelig med guttenavn)

Frøkna: hehe, liten og stutt, hehe! da tar jeg den høye og slanke varianten som sønn... ;) kult at du kjenner to.. jeg har aldri møtt noen som heter det, bare lest det.. syns det er et veldig pent navn..

Nicoline syns jeg var dødskult..

enig i at man må se ann litt og skjekke om navnet passer.. greit å ha litt alternativer.. men det vanskeligste er sikkert å bli enige, kjiper'n å bli opphengt i et navn også hater sambo det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...