Gå til innhold

Tips til Kypros-ferie med en ettåring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hej!!

Eftersom min pappa bor på kypros så är vi där många gånger om året.. ifjol så var vi där i början på maj och sen i september (min dotter är född feb -06) När ni kommer ner så kommer det vara en behaglig värme, helt fantastisk tid att resa ner på, kanske lite kallt att bada i havet på men det finns ju pooler :-) Viktigt att du tänker på att det är hög luftfuktighet och kan blåsa en del så en tunn vindjacka är att rekomendera.. skriver en liten lista..

Vindjacka

sommarskor, sandaler

UV skyddade badkläder

div. sommarklader t-tröjer shorts och liknande

Solhatt (viktigt att inte hetta upp huvudet på dom små)

solbriller

tunna långbyxor och tröjor till kvällen

och solkräm i massor gärna faktor 50 minst faktor 30

En trille är fint att ha, väldigt tungt och varmt i kombivagn el sportsvagn..

Ha också med bilstol för det finns inte i taxibilar.. Inte alla greker som brukar sånt.. Och hyr ni bil så tänk på att det är vänstertraffik och att grekerna har sina "egna" trafikregler

ett tips är att gå inom butiken mothercare som finns på flera ställen Otrooligt fina barnkläder :-)

Jag tror att jag har fått med det viktigaste så får jag önska dig en riktigt god tur!!

Mvh/Alexandra

Tusen takk for svaret...

Vi har planer om å ta med ned PhilandTed E3 vogna vår selv om det følger med trille til rommet vi har bestilt der nede.. Skal reise med Ving og skal ha Happy Baby rom... På dagen når Elias sover, sover han i vogna, føler derfor at trillen ikke er bra nok til slik bruk. Mener at vi ikke bør ha med vogna vår ned?

Vi skal til Ayia Napa, vet du hvor mothercare butikken er der? Flott tips, lurte egentlig på om det fantes bra barneklær der nede... Dyrt?

God påske:)

Kos

heisann vi var på kreta men vår når han var ca ett år.det gikk kjempegreit. jeg tok med grøt og middagsglass. jeg kjøpte også en termos som jeg kunne ha varmt vann i så da kunne jeg lage grøt hvor som helst.på stranden som i byen. ta med deg bleier for det er sinnsykt dyrt der nede og grøten og middagsglassene er ikke det samme der nede også dyrt.pass på en ting også ikke ha aircondition for høyt på inne for da blir de fort syke... når det gjelder selve flyreisen ta å gå inn å forhånd bestill barne plass på flyer der får du nemelig en seng det er kun to sånne plasser på flyet. også kan du kjøoe sånn propper til å putte inn i ørene så de ikke får det presset og ¨får vondt, jeg har ikke sett det her hjemme jeg fant det på apotek der nede. hvis du ikke finner det pass på å gi gutten masse drikke på nedstigningen.får da får de ikke vondt i ørene lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...