Gå til innhold

nei og nei...åreknutene har kommet..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp jeg har fått, og det på et ikke så pent sted,hmmmmf!!!!! Heldigvis hører jeg flere sier det blir borte etter fødsel...

Hva man gjør for å hindre dette her har jeg ikke så mye peil på, men har hørt flere nevne støttestrømper som en fin ting..

Jeg har fått tips om støttestrømper så bruker det nå hver dag...er i uke 33! Det hjelper på både hevelser og åreknuter.

Et annet tips er vel også å ikke sitte så mye med bena i kors.....og å være flink å sitte med bena høyt når man har anledning til det!

Støttestrømper er tingen - gjerne kompresjonsnivå 2 (1 er "vanlig", 3 for ekstreme) som går opp på låret. De er ganske dyre (over 600 kr), men trolig verdt det. Utviklingen stoppet helt opp da jeg begynte med dette forrige svangerskap, og det ble bedre om ikke helt borte etter fødselen da jeg sluttet med strømpene. Dette svangerskapet har det bare blitt verre og verre, inntil jeg byttet ut de gamle strømpene med nye (kompresjonen varer visst bare i inntil 6 mnd, noe jeg ikke var obs på). Nå har det stoppet opp virker det som, men det blir ikke mye kort skjørt på meg i sommer for å si det slik... Det verste er egentlig ikke åreknutene, de er relativt beskjedne, men sånne lilla småblodårer som gamle kjerringer har. Hørt at det kan fikses med laser, så det blir nok en tur på skjønnhetssalong etter fødselen...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...