Focusina Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 Hei. jeg er ca 8 uker på vei. Ammer sønnen min på 1 år ca en gang om dagen. Har kvalme, og andre symptomer på graviditet, men brystene er ikke ømme som sist. Kan det være fordi jeg ennå er i ammefunksjon? Noen med erfaringer?
Ranveig R Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 Eg er og gravid (veke 11) og ammar småen på 18 mnd ca 1 gong om dagen. Har ikkje hatt ømme pupper denne gongen. Er vel ganske sannsynleg at det er ein samanheng der, alt som skal utviklast i puppene er jo allerede på plass og i full funksjon.
metteflette Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 Signerer denne!! Merker heller ingenting i puppene denne gangen... Ikke på størrelsen heller.... ( det kunne ha trengtes;)) Men jeg har hatt litt rosa utflod noen dager nå, så begynner nesten å lure på om alt ikke er som det skal uansett da, så fint å lese om andre som heller ikke har ømme pupper:)
Gjest Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 Ammer også minstejenta på 18 måneder ca. 2-3 ganger for dag, er nå 6 uker på vei. Merker ingenting på brystene, ikke ømme, ikke større.......
Mamzen Skrevet 3. april 2007 #5 Skrevet 3. april 2007 Min baby på 10 mnd, sluttet, ville ikke ha mer pupp når jeg ble gravid. Kjenner ikke noe i puppene denne gangen, tror det er mest ømt i første graviditeten.
Focusina Skrevet 3. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2007 Hei igjen jenter. Godt å se at vi er i samme båt, som nevnt her, puppene er jo allerede forberedt og i funksjon. Min sønn har absolutt ikke lyst til å slutte med amming, men jeg har sett at han blir irritert etter hver amming de siste dagene. Mulig produksjonen har gått kraftig ned nå.Puppene har minsket i størrelse og ja blitt slappere. Skal bli spennende/skummelt å se hvor slappe de blir etter to graviditeter ;-) Huff...men absolutt verdt det! Ha en fin fin dag jenter :-) Klem fra
Mosseline Skrevet 3. april 2007 #7 Skrevet 3. april 2007 Jeg "fullammer" min datter på 7mnd. Dvs. hun får grøt to ganger om dagen, men ammes mye likevel. Jeg er 7+3 i dag og har STORE planer om å slutte å amme i løpet av påsken. Puppene skal få hvile litt til neste mann. Jeg har ikke ømme bryster, men føler at jentungen suger mer og at melken på en måte er blitt magrere.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 3. april 2007 #8 Skrevet 3. april 2007 Jeg hører ikke til her, men sniker inn et innlegg likevel. Jeg er i uke 37 og kommer nok til å tandem-amme. Jeg hadde ømme bryster fra uke 8 ca. til omtrent midten av svangerskapet. Er fremdeles litt ømme innimellom, men det skyldes nok at det er lite melk der og mye "tomsuging". Jeg vet at når og OM man får såre/ømme bryster er veldig varierende (kjenner mange gravid- og tandem-ammere). Det som kan være greit å vite om er såkalt amme-aversjon hos mor, altså at man føler det ubehagelig/ekkelt/frastøtende å amme i perioder under graviditeten. Jeg hadde det skikkelig i slutten av første og begynnelsen av andre trimester. Jeg visste om det på forhånd og valgte å fortsette amming likevel. Nå koser vi oss masse, med 5-20 amminger pr. døgn. Blir spennede å se om eldstesnuppa på to år og tre måneder vil fortsette når lillebror kommer, men det ser jammen slik ut. DA blir hun stor da! Bare for å si at det går fint an å amme seg gjennom et svangerskap (men risikosvangerskap med blødninger eller mange tidligere aborter - da bør man være forsiktig!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå