Gå til innhold

Oktober: Noen med unger som har falsk krupp her?


Tøvsjura *1 stor og 1 liten*

Anbefalte innlegg

Gutten min har vært syk siden fredag med slimhoste bl.a. Snakket med legevakta i hele helga og fikk beskjed om at hosten var helt ufarlig (dumme kjerring). Måtte inn i går kveld for da hostet han til han spydde når han hadde lagt seg. Legen sa falsk krupp og han fikk astmamedisin der inne og efedrin med hjem. Nå i skrivende stund sitter jeg ute mens han sover i vogna, hostet til han kastet opp i kveld også. Efedrinen hjalp tydeligvis ikke mer enn en times tid. Noen andre som har barn med falskk krupp? Dette er slitsomt! Merker at i sånne sitasjoner som denne skulle jeg ønske det var en til her som kunne hjelpe til. Jeg stinker spy men tørr ikke dusje i frykt for at han skal spy og ikke få puste (det som skjedde i går, bare flaks jeg gikk inn til han)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg! Det er ille nok når man er to.

 

Jeg er ikke lege, men jeg synes det høres helt merkelig ut at det skal være falsk krupp. Jeg har aldri hørt om de symptomene du nevner i forbindelse med falsk krupp. Dessuten tror jeg ikke falsk krupp er noe man har over flere dager ( jeg kan ta feil).

 

Dette står det om falsk krupp i flere bøker jeg har lest i: "Symptomer: Kraftig bjeffende hoste i sammenheng med en pipende lyd på innåndning. Etter en stund blir barnet mer og mer urolig og pipingen og innåndningen tiltar kraftig."

 

Behandling: Ha barnet over kald damp feks fra kaldt rennende vann, og tilkall alltid lege.

 

Jeg mener ikke å si at legen din tar feil, men jeg ville allikevel gått til en annen lege for å dobbeltsjekke for sikkerhets skyld.

Eller kanskje du kan ringe legevakten og forhøre deg om hva de mener?

 

Håper den lille blir frisk snart. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er falsk krupp, det var legen pålegevakta som sa falsk krupp, fastlegen min sa infeksjon i de øvre luftveiene. Poenget er at de to henger sammen, leste akkurat på nett i stad om falsk krupp og der stod det at det er en infeksjon i luftveiene så begge leger har rett :) Anbefales å ikke gi fast føde fordi hostinga kan føre til oppkast bl.a og alt dette stemmer jo. At det hjelper med kald luft stemmer også, det står det faktisk på arket jeg fikk av legen om falsk krupp. Vi har mye astma og luftveisproblemer i familien så det er ikke akkurat noe stort sjokk for meg at minien min sliter med det samme... I dag har han fått 39 i feber allerede så kan bli en morsom påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...