Anonym bruker Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 Jeg har hatt vondt i det ene beinet i nesten en mnd nå. Verker spesielt i leggen og låre, pluss at det "sover" litt. Sikkert bare en muskel som er strekt eller noe, men jeg er likevel redd for blodpropp. Noen som har hatt det som kan prøve å forklare hvordan man merker det...? Er kanskje litt hypokonder jeg... men har på en måte klart å inbille meg selv at det er blodpropp... takk for svar!
Gjest Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 jeg har hatt blodpropp i lysken-dvt.Merket det med at foten liksom visna vekk litt,så begynte det å gjøre litt vondt i lysken.Dette begynte tirsdagen,og onsdagsnatta våknet jeg av veldig sterke smerter i lysken,klarte såvidt å gå-helt jævlig!!I tillegg tild et va foten rød/lilla flammete og hoven.Men om det ikke er helt sånn med deg da,så kan det fortsatt være det..Ville tatt en tlf til legen jeg,for å få det sjekka hvis du lurer på om det kan være det!!Er jo veldig alvorlig-kan være,så jeg hadde heller ringt en gang for mye!!!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 Smerte, hevelse, varme (feber) og rødhet er symptomer på blodpropp. Oppsøk lege hvis du er bekymret. Det er bedre å sjekke det en gang for mye enn en gang for lite! Har ikke hatt det selv altså, men er stadig vekk borti det i min jobb som sykepleier
Anonym bruker Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 Hadde samme problem og samme tanker en gang, og fikk da klar beskjed at etter så lang tid ville muskelvevet være i ferd med å dø og råtne, så da ville jeg definitivt merket om det var blodpropp - jeg ville være gal av smerter... Viste seg at jeg hadde gått med sko som ga en feilbelastning eller noe, etter at jeg sluttet å bruke dem ga det seg og kom aldri tilbake:) God bedring!
2julibarn Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 Hei, hvis du har misstanke om blodpropp så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke har tatt kontakt med lege? Har ikke hatt blodpropp selv, men tror man også får hovent bein av blodpropp fordi blodet har vanskelig med å komme seg oppover i beinet på veg til hjertet. Ta en telefon til legevakten, de vil gi deg et mye mere presist svar. Kanskje dere kan utelukke plodpropp slik at du slipper å engste deg mere. Og skulle det være så ille så er det jo viktig å få hjelp raskt! Lykke til!
m@rie82 Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 hei!! mitt råd er at du tar kontakt med lege snarest. jeg har blodpropp i leggen. det eneste symptomet jeg hadde var at jeg hadde smerter og at jeg var litt hoven i foten. jeg klarte tilslutt ikke å gå på foten. kan beskrive det som en veldig trykkende smerte som blir veldig forsterket ved belastning. lykke til, håper legen finner ut av det.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2007 #7 Skrevet 2. april 2007 Jeg har også hatt blodpropp i benet (dvt). Jeg gikk med det i to uker. Det eneste jeg kjente var at benet var litt "stivt", trodde selv jeg kanskje hadde strekt det eller noe. Benet hovnet også opp. Etter to uker løsnet den og satte seg i lungene, først da fikk jeg skikkelige smerter. Så gå til legen, det ville jeg gjort.
Gjest Skrevet 2. april 2007 #8 Skrevet 2. april 2007 Har også hatt blodpropp, men det var en ufarlig versjon (overfladisk blodpropp). Det jeg merket best var at foten hovnet skikkelig opp, og at den ble veldig rød og varm. Klarte ikke å bøye foten etter noen dager! Sjekk med legen din, det er bedre å få det avkreftet enn å gå å engste seg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå