Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi skal på fjellet og på hytta står det en pulk som er over 30 år. Kan den brukes? Svigerforeldrene mine insisterer på at det er ok, men jeg har helt klump i magen. Datteren vår er halvannet år.

Skrevet

Jeg ville ikke ha gjort det tror jeg. Og hadde jeg brukt den ville jeg ha vært veldig forsiktig. Det har skjedd mye på sikkerhetsfronten på 30 år.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har også sagt at mye må ha skjedd og de ber om dokumentasjon. Det eneste denne pulken angivelig mangler er veltebøyle, og det skal visst ufattelig mye til at en pulk velter helt rundt. Det er en ganske fortvilende situasjon, for de tegner og forklarer hvorfor jeg er hysterisk.

Skrevet

endel eldre modeller av fjellpulken går det an å ettermontere disse nye sikkertsbøylene på - kanskje litt sent nå, men sjekk det ut ;-)

Skrevet

Jeg brukte i helga en 30 år gammel pulk til min datter på 11 mnd. Det gikk kjempefint. Pulken har blitt behandlet fint. Det er ikke veltebøyler på den, men som du sier, det skal mye til før den velter. Vi gikk heller ikke langt og ikke i ulent terreng. Skal du det, hadde jeg kanskje betenkt meg. Jeg tenker at jeg ikke er interessert i å investere flere tusen kr på ny pulk så lenge vi tar to skiturer i oppkjørte, forholdsvis flate løyper.

Skrevet

Pulken etter meg er fra 70 tallet en gang, og foreldrene mine nekter oss å bruke den på gullet- de hadde nemlig to stygge velter med meg oppi da jeg var liten. Var visst bare flaks at det gikk bra. Så følg magefølelsen du, og stå på ditt.

Skrevet

Vi bruker pulk som er 30 år, går helt fint det :)

Eneste er at på de nye pulkene er det veltebøyle, de gamle har ikke det. Er man forsiktig og ikke kjører fort ned bratte bakker, eller foretar brå svinger, er det ikke noe problem i det hele tatt :)

Skrevet

Tusen takk for innspill, jeg skal rett og slett se an forholdene rundt hytta og så bestemme om jeg går med på å bruke den eller ei. God påske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...