to-søte-små Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 hvordan har dere tenkt å fortelle det til de kommende besteforeldrene? Jeg ønsker ikke å bare buse ut med det...vil gjøre det på en spesiell åte...men hvordan? Har planlagt at jeg skal gjøre det når hele familien er samlet over en god middag, men sliter med resten....noen forslag?
bruse Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 Hei! Dette har jeg også tenkt litt på. Problemet mitt er at de kommende besteforeldrene bor ganske langt unna, og jeg kommer sannsynligvis ikke til å treffe dem på en stund, så ender nok med at jeg må si det på telefon Ellers kunne jeg tenkt meg å ta det under en middag jeg også. Viss du har vært på ultralyd har du kanskje bilde som du kan vise? Eller er du riktig kreativ kan du lage et dikt eller et bestemor-og-bestefar-kort eller noe? Eller bare utbringe en skål for de kommende besteforeldrene og se om de skvetter
Kanskjenr2? Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 Eg har tenkt litt på dette eg og, mest fordi eg gruer meg litt..er midt i utdannelsen og er "bare" 21 år...har lurt på om eg ska si det snart, eller vente til eg har gått 12 uker..
MaYi Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 Vi har samme problem Bergensjenta! Jeg gruer meg kjempemasse til å fortelle mine foreldre det siden jeg også er 21 år og i utdanning. . . Men jeg tror det blir supert å fortelle det til svigers, de kommer til å bli overlykkelige... Men jeg vet enda ikke hvordan jeg skal fortelle det, men siden jeg enda ikke er gravid, så har jeg god tid til å tenke på det. . .
lillemor og lillebror Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 Jeg grua meg sinnsykt til å fortelle det til mine foreldre. skulle begynne på skole igjen til høsten, og var sikkert på at de kom til å bli såååå skuffa. klarte tilslutt å si det, og de ble kjempe gla:) litt uventa at de skulle ta det sånn... sa d nettopp til svigerfar. samboeren viste ikke helt hvordan han skulle si det, så han bare buste ut med: "pappa, du skal bli bestefar!" trudde han sku få hjerteinfarkt eller noe.. han ble sååå sjokka. skal si det til svigermor i morgen. gleder meg masse. hun kommer til å bli så glad:) hun maser masse om barnebarn... hun har nettopp hatt bursdag, så skal kjøpe et kort der det står "verdens beste bestemor" eller noe sånn:)
Gjest Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 Hei! jeg skrev: jeg skal bli storesøster på ett a4 ark. Fikk dattera mi (20mnd) til å holde det,så tok jeg bilde med mobil og kamera. Viste bilder på tv`n for mamma,pappa og søsken og vips kom bildet fram. alle ble overrasket! Synes det var veldig arti. Sendte bildet på mobil til svigersene 1april. De synes også det var en artig måte å få nyheten på Det er mye du kan gjøre,bare sett deg i tenkeboksen litt,så finner du på noe skal du se:)
Miss RM Skrevet 3. april 2007 #7 Skrevet 3. april 2007 Jeg lagde noen fine kort hvor det kun stod "barnebarn". Det var utrolig morsomt å se ansiktsuttrykk når mamma åpnet dette! Hun tittet i konvolutten, så på meg og samboeren min, så ned i konvolutten, på oss igjen og sånn holdt det på en stund. Så sa hun bare "Er det sant?!?" med tårer i øynene.. Det hører med til historien at det har vært myyyyyyyyyye mas ang barnebarn, og dette er det første :-)
Rakri Skrevet 3. april 2007 #8 Skrevet 3. april 2007 Vi bor langt unna alle besteforeldrene, så her kastet vi oss over telefonen. En veldig etterlengtet graviditet, med laaang prøving og div hormonkurer. Siden "alle" har fulgt prøveprosessen, var det naturlig å si fra med en gang :-) Men kjenner meg såååå igjen i dere som gruer dere. Og det er jo synd, med en sånn gledelig nyhet. Har to store barn, på 13 og 8, og var bare 18 selv da jeg fikk mitt første barn. DA gruet jeg meg.... Med nr 2 var jeg nettopp begynt på høgskoleutdanning, så da gruet jeg meg også..... Derfor var det nydelig å ringe med glede for å si: Hei,du skal bli bestemor :-) Min nåværende samboer har ikke barn fra før, så for han var det ekstra spesielt..... Han hadde foreldrene sine på høytaler da de fikk vite, det, og gjett om de ble glade :-) Klem
heffalumpa Skrevet 3. april 2007 #9 Skrevet 3. april 2007 jeg handlet inn garn og oppskrift på hentesett. Leverte det til den vordende bestemoren og spurte om hun kunne være så snil og strikke det for meg. Sa det måtte være ferdig til en viss dato. Tok noen sekunder før hun skjønte "tegningen", men da sto jubelen i taket! Hva med å få laget en T-skjorte/ genser el. med teksten: Jeg skal bli mamma, eller: Barn i magen og ha det på når dere ønsker å fortelle det... Spør om de er opptatt/har planer på termindatoen. Når de spør hvorfor du lurer kan du jo spørre om de har tid til å bli besteforeldre da? Lykke til i allefall
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 3. april 2007 #10 Skrevet 3. april 2007 da vi fortalte det til kommende besteforeldre hadde vi allerede vært på en tidlig ul(uke 10). Så det vi gjorde var å lage et hjemmelaget kort med UL- bilde av den lille inni. Så hadde vi skrevet inni: " Tittei bestemor og bestefar!Her er jeg!" I tillegg filmet vi dem da de leste kortet. Hehe. Vi syns jo det var hysterisk morsomt å se på, både da og etterpå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå