Gå til innhold

Dere som er i uke 12..Har dere fått litt mage nå? jeg har fått en liten en men lurer på om det egentlig er mulig så tidlig for førstegangs?


nikoline, prinsen og prinsessa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

godt mulig du har en liten bul;)

Jeg hadde det i uke 12, men nå føler jeg at magen er flat som aldri før, vet ikke hva som skjer jeg:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes, ja! Dette er faktisk mitt 6. svangerskap (har en gutt på to, ellers har vi vært uheldige), så det kan hende det hjelper litt på, men jeg var tidlig ute med mage sist også. Det er mindre luft og oppblåsthet nå enn for noen uker siden, nå er det helt klart livmor-kul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er i slutten av uke 12 og har hatt mage i 2 uker! (Førstegangsgravid).

Noen sier det er litt tidlig, men jeg måtte rett og slett kjøpe gravidebukse her om dagen siden olabuksene mine ikke holder livvidden lenger. Siden jeg var relativt slank når graviditeten inntraff, er det kanskje derfor "bolla" synes så tidlig. Har lagt på meg 3 kg allerede. Sprengte bryster og bul på magen. Ellers ikke så merkbart. Uansett, magen har sprettet ut og jeg er tydelig gravid! :0) Så ja, magen kan bli synlig i uke 12. PS! Skal til gynnis i morgen og sjekke, (kan hende det er to inni der siden den er så stor, håper det! ;0))

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min var ganske tydelig etter 12 veker då eg gjekk med førstemann. Etter 15 veker såg alle at eg var gravid med mindre eg gjekk bevisst inn for å skjule det.

 

Denne gongen ser magen ut til å kome seinare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er snart 11 fullgåtte uker:)

 

Og har fått mage og kjøpt mammabukse. Eneste som passer nå. jeg sitter på kontor hele dagen og kan ikke ha smekken åpen til enhver tid.hehehehe.

 

Magen blir større på kvelden også.. Da står den som en tromme...

 

klarer ikke sove på magen heller jeg. Det er min første, og jeg er slank fra før. kanskje derfor det synes så godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er sååå oppblåst utover dagen. er 12+1. har kjøpt mammabukse jeg og. men om morgenen når jeg liger på rygg er magen ganske flat..

er mitt første svangerskap. har tenkt på om d kan være for at jeg har bakovervendt livmor, at d går litt tregt? noen som har d samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ofte mye luft og oppblåsthet..

Babyen er kjeeeeempeliten når dere er 12 uker +/- !!! og babyen ligger langt nedi bekkenet. Den kulen kan komme av mange ting, men OFTE når man er førstegangs så slapper man av i magemusklene (= får mage), får mye luft og ønsker at det skal være mage der.

 

Måtte selv bruke gravidbukse i uke 12 fordi jeg var så kvalm, orket ikke press og magen bulet ut.. men gravidmagen kom ikke før senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Tror du ikke vi vet str på babyen???

 

Selvsagt skyldes magen andre ting, poenget var vel om man hadde fått det eller ikke....

 

De fleste av oss har jo lest litt om svangerskapet uke for uke, tror neppe du er den eneste Anonym......

 

Og grunnen til at man slapper av i magemusklene er grunnet progresteron og østrogenet.

 

 

Og det vil jo være en gravidmagen, nettopp fordi den kommer av at man er gravid. Er så lei av anonyme bedrevitere... Og nå er jeg full av hormoner og tar gjerne en krangel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...jeg har mage ja....ser jo såpassa gravid ut at tanter til sambo tør spøør om..."nehmen? går du med mage???" :) hm....har også vært på ultarlyd...er nå 12 uker og 4 dager på vei og det lille (!) nurket er jo 7 cm alt da??...er temmelig smal om hoftene - legen sa det var normalt at det viste tidlig da...ikke plass inni..hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg Beredt-"lady with a baby". er man gravid så er det jo en gravid mage.

 

jeg er 11 uker og har fått synlig mage, men jeg var veldig slank før dette og dette er vår 1.

hjelper ikke å prøve å holde inn magen for den er der for å bli.

gamle bukser er blitt for små nå. og gensere sitter som skinn.

 

men det er jo litt kos å få mage og da. blir litt mer virkelig det man har i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...