Focusina Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 Hei. Vi har vært i syden i flere uker nå. Til min store glede fant jeg ut at jeg på slutten er gledelig gravid. Men så kom tankene på hva jeg har foretatt meg mens jeg har vært her... Først plantet jeg om en masse planeter i hagen, mens vill kattene gikk rundt meg... Deretter feiret vi svigerfars 70 års dag, med et stort fat spekeskinke til forrett og rosa andebryst til hovedrett... Er nå åtte uker på vei.. Kan ha blitt smittet allerede for 5 uker siden. Hva nå? Var på legevakt i dag, tok blodprøve. Men de sa at det kunne ta uker før de får svar. Da kan det altså være forsent? Eller? Blir alle barn funksjonshemmet/missdannet/døde hvis mor får toxo? ( Katte parasitten) Det er ikke sikkert jeg er smittet, men har hatt symptomene de beskriver, de er jo difuse men likevel... Noen som vet og allerhelst kan roe meg ned nå i påsken? Hadde ma og utskrapning påsken for to år siden, så kjenner det i hjertet nå.... Takk for svar! Ha en god dag dere der ute :-)
NyBaby2007 Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 Jeg har også vært i syden nå. tatt prøve 2 uker etter hjemkomst. den var neg. er jo kun i kattens avføring dette befinner seg. Tror du kan ta det med ro, litt som skal til for at du blir smittet. Sympt. er jo forkjølelse og det er det jo masse av på denne tiden av året. blodprøven fikk jeg svar på etter en uke, ring ned og hør. Lykke til!
Focusina Skrevet 2. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2007 Takker for svar :-) Her hjemme i norge er jeg ikke engstelig for toxo - har katt selv. Men det er altså det at jeg holdt på med jorden, mens kattene gikk rudndt meg. De graver som kjent ned avføringen sin i jorden. Er kjempe bekymret og hormonell - men som du sier man får håpe og tro på det beste. Så godt at alt gikk fint meg deg. Ei i nabolaget mistet et barn etter å blitt smittet forstår de...
Nei! Ikke en til! Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 Hvis du har katt, er det stor sjanse for at du allerede har hatt toksoplasmose og dermed er immun. Dette undersøker legen. Jeg tror du skal slappe av. Jeg ble automatisk testet for toksoplasmose under mitt første svangerskap, og da konkluderte de med at jeg hadde hatt sykdommen tidligere og dermed var utenfor risiko. Godt å vite! Dra til legen og få det undersøkt!
Focusina Skrevet 2. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2007 Takk for råd :-) Da jeg gikk svanger med sønnen min testet legen meg for toxo pga katten min hadde vært på kennel. Jeg har vokst opp med katt og har levd med katter i ca 30 år, men har aldri fått toxo.. Hvem vet, kanskje noen kan være imune? La oss håpe det :-) Ha en fotstatt god kveld :-))
Nei! Ikke en til! Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 Ok, men da må du huske at du har levd med katt i 30 år og sikkert vært i syden, spist alt mulig rart der, klappet dyr osv når du ikke har vært gravid, uten å få toksoplasmose. Så sannsynligvis har du ikke fått det nå heller, ikke sant? Håper du slipper å være så redd. Er du det likevel, synes jeg absolutt at du skal gå til legen og få det undersøkt, så du kan slappe av. Lykke til!
Focusina Skrevet 2. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. april 2007 Takk for god trøst :-)) Jeg har altså vært på legevakten i dag, men de kunne ikke gi svar før om uker pga påsken. Det er liksom så kjedelig å vente i uvisshet med hormoner ;-) Men som du sier det går nok bra. Er nok bare ekstra bekymret pga aborthistorie og at vi holdt på å miste sønnen vår etter fødselen. Takk for trøsten- det hjelper å få noen ord utenfra når man sitter med en boks svartmailing i fanget sitt :-))
Focusina Skrevet 3. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 3. april 2007 HURRA TESTET NEGATIVT! :-) Pga sansynligheten for smitte og fordi jeg hadde vært i spania i lang tid, tok de saken som hastesak. Ringte meg i dag og gav meg den geldelige nyheten. Nå skal det bli påskeferie her! Ønsker dere en riktig god påske! Hilsen fra ei som nå har byttet ut det sorte mailingspannet med ett lysegrønt ett ;-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå