Gå til innhold

Ang silikonpupper... Se hit alle som har hørt om noen som det har gått galt med!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å diskuterer litt frem og tilbake med sambo om vi skal kjøpe større/fastere pupper til meg når vi er ferdig med babylagingen....

Puppene mine er to lange, flate lefser. Jeg liker dem ikke, kunne godt tenkt meg å fylle ut toppene og bikiniene mine slik jeg en gang gjorde, men etter melkespreng har puppene blitt "ødelagte"...

Sambo er veldig glad i faste, fine bryster (fikk høre det heeele tiden når jeg hadde masse melk i de) og det er jo forsåvidt jeg og.

Men jeg er så redd for evt. komplikasjoner! Har du hørt om noen som har hørt om noen som har fått farlige ettervirkninger eller at noe har gått galt under operasjon?

For jeg er så usikker og redd......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søsteren min hadde store komplikasjoner, men det er noen år siden nå.

Hun mistet følelsen rundt brystene, og har smerter daglig nå i ettertid. Silikonen begynte å lekke ut i den ene, -men som sagt, dette er flere år siden.

De ble tatt ut, og hun fikk rekonstruert brystene sine sine, men nektet å ha innlegg.

Hun er uføretrygdet i dag på grunn av problemene med brystoperasjonene. Hun har tilsammen hatt 8 operasjoner, men det er inkludert den aller første, som involverte fjerning av en stor kul.

Nå tror jeg også en udyktig lege var mye av skylda til at så mye gikk galt, men hun vil iallefall aldri snakke varmt om silikonpupper.

Hun har blitt spurt om å stå fram med historien sin i VG, men hun ville ikke. Hun er en sjenert jente, som lever i et smertehelvete, men vil ikke gå ut med historien sin fordi hun ikke engang vil snakke om det til familie og venner. Men jeg som er søsteren hennes har sett alt hun har gått igjennom, og jeg er heller ingen tilhenger av det.

Signerer pga henne med

Skrevet

Jeg tok silikon for ca. 5 år siden. Selve operasjonen gikk bra. Men etter et par dager hovnet det ene brystet noe enormt opp, og så helt deformert ut! Jeg ble redd og ringte han som hadde operert meg. Han ba meg møte han på klinikken om 15 minutter. Det viste seg at jeg hadde fått en blødning.....

Derfor måtte jeg opereres på nytt. Han åpnet arret, tømte brystet for blod, brant noen blodårer og puttet silikonen inn igjen og sydde sammen. Etter dette gikk alt bra.

Puppene mine er fortsatt faste og fine etter å ha født et barn for ett år siden.

Jeg kan med hånden på hjertet si at operasjonen er det ALLER smarteste jeg noen gang har investert i!! Har ikke angret et sekund!!!

Så om du VIRKELIG ønsker deg nye pupper, er det bare å gå for det! Sies at selvtilliten ikke blir større bare fordi man får større/finere pupper, men JO!!! Det gjør man definitivt!!! :-)

Ønsker deg lykke til med valget!

Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet og har sett flere pasienter med silikonbryster. Man ser fort at de ikke er ekte, fasongen er litt for "rund," de "henger" for lite. Konsistensen når man tar på dem er for jevn, ikke kjertlete/knudrete som vanlige bryst.

Mulig er protesene blitt bedre, og operatørene flinkere. Men det vil uansett skje en slags immunreaksjon i kroppen, en reaksjon mot fremmedlegemer/protesene som innebærer dannelse av hardt arrvev rundt protesene. Protesene kan derfor "løfte" seg mer opp på brystkassen og se unaturlige ut.

Det vil jo være umulig på forhånd å si noe om resultatet på kort sikt og på lang sikt hos den enkelte.

Jeg skulle gjerne hatt større bryster selv, men synes ikke det er så viktig tross alt. Jeg vil ikke ha noe som kommer til å se unaturlig ut om et par år. Kunne ønske det gikk an å løfte litt flesk fra rumpa eller magen og putte det inn i puppene!:)

Skrevet

Har tenkt samme tanke selv, men har flere venninner som har silikon og de fraråder meg dette alle sammen. 2 av de har fjernet dette pga mye plager i flere år og de to andre som fortsatt har dette synes ikke det er helt topp og de mente også at jeg måtte tenke meg veldig nøye før jeg gjorde det. Jeg har kommet frem til at jeg ikke tør utsette meg for evnt. komplikasjoner og sparer heller de pengene.........

Skrevet

Du må også tenke på at om du får deg nye pupper er det ikke en opperasjon. De må byttes ut med jevne mellomrom. ca. hver 10. år. Så ta med de utgiftene også.

Jeg er i mot silikom på grunn av at så mange får knallharde bryster etter arrvevet som ofte danner seg rundt protesene, men jeg har lyst til å ta ett brystløft etter jeg er ferdig med all ammingen om det går.

Skrevet

Kunne ønske det fantes et alternativ til silikon....

Skrevet

Kunne ønske det fantes et alternativ til silikon....

Skrevet

Jeg har tatt silicon - og det er akkurat 10 år siden i år!!! Ingen komplikasjoner, ingen "harde" bryst, hadde regnet med innkapsling og hardere bryst, men har ikke fått noen av delene. Brystene duver fortsatt opp og ned når jeg løper, de legger seg naturlig til når jeg legger meg på ryggen...

Jeg fødte en datter for 14 mnd siden, har ammet og puppene har nå gått tilbake til sin opprinnelige størrelse som de var før graviditeten. De "henger ikke" - er fortsatt like faste, runde og myke! Fortsatt ingen innkapsling eller harde bryst! Ingen som tror meg når jeg sier at jeg har silicon, protesene er lagt inn bak brystmuskelen og jeg har nesten ingen arr - arret er lagt rundt overgangen til halve brystvorten.

Jeg har fortsatt stor "kjenslighet" i brystvortene mine, de knopper seg som de skal av berøring, av vind, eller at det blir kaldt eller når jeg får "lyst".

Jeg har ikke store bryster i dag, bruker str 75b/c - så de står i forhold til kroppen min!

Opererte meg på Oslo Akutten av en svært dyktig lege der... Har aldri angret!!! Kommer ikke til å bytte protesene ut så lenge jeg ikke "merker" at noe er galt...

Å legge seg under kniven er ene og alene ditt valg!! Du bestemmer selv over din kropp! Lykke til med valget uansett hva det blir!!!

Skrevet

Glemte å si en ting - husk at det bare er de tilfellene som går dårlig man stort sett hører om! Ingen er intressert i å høre at i fjor var det 10000 brystoperasjoner vellykket, kun 2 tilfeller fikk komplikasjoner - de er bare de som har gått dårlig man hører om! Hehe =) Tallene her er ikke reelle altså, jeg skulle bare demonstrere, hehe...

Skrevet

eg skal ikkje meine noko om silikon - til det er det vel nok ekspertuttalelsar og skrekkeksempeø til at det er nødvendig.

Det eg kan meine noko om er brystfasong og storleik. Har sjølv store fordeler som ikkje har blitt seg sjølv etter amminga. Sjølv om dei no over eit år etterpå er byrja kome attende, så trur eg at eg må innsjå at det blir aldri det same. Vona er likevel at det kan betre seg litt. Eg har bestemt meg for reduksjon når ammetida for barn er over (får det på folketrygda - men vil nok kanskje velgje privat) og eg har berre ein ting å sei til alle dokke som ynskjer større og fastare bryst: eg har alltid ynskt at eg hadde små bryst. Å kunne smette inn i ein 100 kr bh frå H&M i staden for å punge ut alt frå 500 til 1000 kr på ein bh frå undertøysforretning, samt kunne jogge, sove på magen, sleppe å sy att alle skjorter for at dei ikkje skal sprike osb osb.

Til deg som er usikker på silikon, har du sjekka ut kva som kan utrettast med eit brystløft utan å legge inn implantat? Evt trening for å få meir brystmusklar? Finst mykje bra på bh-fronten også som i alle fall tar seg bra ut under toppar og liknande. Mannen din trur eg er glad i deg uansett, og at det er mange andre ting ein kan glede kvarandre med, anna enn "skumle" implantat.

Lykke til!

Skrevet

Men tingen er at de jeg vet om som har silikonpupper har alt gått så bra med, og ingen har hørt om noen som har fått komplikasjoner. Så ville egentlig bare høre noen skrekkhistorier så jeg har noe å skylde på.... =) Er innmari usikker, men det er uansett mange år til en evt avgjørelse!

Skrevet

Hvis du er usikker så la det være!! Sånn prøver jeg å la ting være hvis jeg har dårlig magefølelse for noe, da stemmer det som oftest at det var en "dårlig" avgjørelse! Vent du er helt sikker og da må du være helt, helt sikker før du går for noe! Jeg var helt, helt 110% sikker på min avgjørelse og har aldri angret!

Så hvis du bare er 98% sikker så skal du ikke gjøre dette - det er ene og alene ditt valg! Jeg er sikker på at din utkårede er like glad i deg uansett hva du går for og i mellomtiden kan du jo f.eks bare kjøpe en push-up bh eller lignende, det finnes jo noen med sånne gel inni som gjør at brystene ser større ut osv...

Lykke, lykke til ihvertfall...uansett om det blir det ene eller det andre valget en gang i fremtiden!

Klem fra

Skrevet

Je ghar sjekket litt forskjellige steder angående brystløft, for jeg har selv fått veldig hengepupper, men vil helst ikke legge inn noe kunstig. Det jeg har fått tilbakemelding om er at, dersom personer med små bryster i utgangspunktet skal få et bra resultat, anbefaler de å legge inn implantater samtidig, hvis ikke blir det ikke bra.

Skrevet

VEDRØRENDE BRYSTMUSKEL....Til deg over her et sted:

Legges ikke alle proteser inn under brystmuskelen? Vet du noe om det?

Deilig å høre at det er noen som er fornøyde også:)

Er dere åpne om det overfor familie og venner, eller er det bare typen som får vite?

Skrevet

Jeg vil bare si at ikke alle legger inn protesene under muskelen.. Hvis man ikke gjør det, så ser man ofte kanten rundt puppen.. Altså der hvor silikonen ligger.. Jeg skal ta silikon.. skal på konsultasjonstime neste fredag:o))) Jeg skal legge de under muskelen, for da ser de mer naturlige ut, syns jeg.. Etter hva jeg har sett da så klart.. Gå inn på www.implantinfo.com Der kan du se masse forskjellige før og etter bilder:o)

Skrevet

Sorry altså, men det virker jo som du vil ha silikonpupper for kjæresten din sin skyld bare?? Du må jo gjøre det for din egen skyld isåfall. Det virker snålt når du sier DERE diskuterer fram og tilbake om DERE skal kjøpe pupper til deg:-)

Så håper virkelig ikek du gjør noe så drastisk for hans skyld bare, gjør det for din egen hvis du skal:-)

Skrevet

Sjekket implantinfo-siden, - syntes det var mye stygt og unaturlig der!!

Etter å ha sett de bildene, synes jeg i grunnen at jeg har ganske fine pupper, selv om de er små:)

Virker som man kan velge mellom runde og "anatomiske" proteser, og at man kan prøve modeller hjemme, for å finne ut hvilken størrelse man vil ha. Så også at det går an å legge det kirurgiske snittet i armhulen - da er det jo mere usynlig.

I tillegg finnes det altså både saltvanns- og silikonproteser...

Det må jo være vanskelig for deg som "kunde" å vite hva som er best.

Og det må jo være vanskelig å stole på en plastikk-kirurg også? De driver jo bare business, ikke legearbeid ut fra mer idealistiske intensjoner....

Skrevet

til deg som lurte på kor implantatet blir lagt inn, så trur eg at det er mellom brystmuskel og kjertlane, altså utanpå muskelen.

kan lese om dette på td www.bksykehus.no som er bergen kirurgiske sykehus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...