Gå til innhold

Den perfekte kombinasjon av 2 stk vogner ?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter over to år som mor og vogninteressert har jeg kommet fram til det som er den perfekte kombinasjon av vogner for oss.

Har nemlig ennå til gode å finne en enkelt vogn som dekker alle behovene (herunder behovet for variasjon også.. ;-)

Det merkelige er at kriteriene har forandret seg noe underveis :-|

Som babyvogn første året og senere sovevogn i barnehagen mener jeg fortsatt at Simo kombi er best. Den perfekte nr 2 vogn, etter å ha prøvd endel både med og uten regulerbart fotbrett osv, er for oss Easy Walker classic - liten, lett og komfortabel for barnet (noe jeg absolutt ikke trodde da tiden var inne for å skaffe nr 2 vogn og som gjorde at jeg ikke vurderte denne i første omgang).

Noen bedre? He, he ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, som førstevogn: Her finnes en rekke vogner med gode bager, så mye å velge mellom, Teutonia Spirit S3 er et godt alternativ!

Som andrevogn: OTH, ingen over ingen ved siden, hehe

Som sovevogn i bhg: Simo - finnes godt utvalg på Finn.no av billige bhg-vogner

Som trille: Quinny Zapp.

Til neste mann kommer vi til å bruke OTH helt fra starten av.

Skrevet

Brio Duo som nr 1,

også GT-safari som nr 2. ;)

Skrevet

Emm Duo Edge i begynnelsen, som vintervogn når det er kaaaaaaldt, og som sovevogn i bhg osv, Quinny Comfort etter dypvognperioden/sommervogn da denne er lett å trille, luftig, men ikke noe spesielt god vintervogn. Ingen er spesielt små sammenlagt, men Quinnyen er liten nok i bil. Mulig jeg kjøper en skrakletrille etterhvert.

Skrevet

Enig i at to vogner kan være greit. Har Quinny 3xl med dreami bag fra før og invisterer nå i Simo 620 kombi vogn. Bedre komfort for babyen i Simovogna.

Skrevet

Hehe, i mine øyne så har jeg nesten hatt den perfekte kombo :-P Først en Teutonia Fun kombivogn (med 4 hjul), forholdsvis lang bag og muligheten til å snu sittedelen. Hadde jeg skulle gjort dette kjøpet om igjen så hadde jeg nok muligens kjøpt en Mistral.

Så som vogn nummer 2 er det OTH, ingen over ingen ved siden :-P Synes vognen er helt super å trille på all slags veier og på all slags føre, men er fortsatt glad for at jeg har Teutoniaen som jeg kan bruke om gullet er ekstra sosial og vil skravle hele turen :-)

Som shoppingtrille (hehe, vi vogngale har det godt ;-) ) så har jeg en Peg Perego som er helt genial når man har små barn (og dersom man kun skal ha med seg en trille på reise), men når småtten er større så blir nok denne byttet ut i en Zapp tror jeg :-D

Skrevet

Har gått noen runder i div. butikker og sett/prøvd masse vogner. Ingen lett oppgave men til slutt fant vi den perfekte løsning (for oss i allefall) TFK joggster lll + TFK buggster + TFK hardbag + adaptere til bilsete. Da har vi to understell til hardbagen og til bilsete,et med fast hjul til lange turer i skog og mark og et til shopping.Når bagperioden er over har vi fortsatt to vogner.. Sportsvogn og shoppingtrille/reisetrille. Hva mere kan man ønske seg? Hva syns dere om denne løsningen?

Skrevet

Teutonia Prestige eller Brio Kombi/Happy først, og så en lett 3-hjuling!

Skrevet

Likte spørsmålet ditt om beste kombinasjonen av 2 vogner. Eg ser det er mange her på forumet som har 3-4 vogner. Det er sikkert supert å ha masse vogner til ulikt bruk. Men dei fleste har kanskje verken råd eller plass til det. Så det var smart med denne tråden :)

Har akkurat den samme kombinasjonen som deg og er veldig førnøgd med det.

Simo kombi er ei trygg og komfortabel vogn, som er viktig når spebarnet er nyfødt. Den har masse plass (må være ein av dei lengste bagane som fins) og babyen kan settast opp med selar når ein vil.

EasyWalker classic må være den lettaste og minste sportsvogna som fins. Samtidig liker jenta mi seg kjempegodt oppi den. Treng ikkje shopping-trille når du har den.

Einaste eg kanskje vil vurdere neste gong er ei kombivogn med vendbart håndtak, men det har gått heilt fint uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...