Gå til innhold

Hvor overvektig "kan man være" før det hindrer en i fra å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Noen som vet? Jeg VET at jeg burde gå ned minst 15, helst 20 kg.. Og jeg er redd for at overvekten skal gjøre det vanskelig å blir gravid.. Veide 7-10 kg mindre sist da jeg ble det..

Noen som har erfaringer med å ha blitt gravid selv om de har endel kilo for mye? Eller som har opplevd å plutselig bli det hvis de gikk ned i vekt..

Fortsetter under...

Jøss.. OK.. Har liksom tenkt at det bare gjaldt damene.. Hm.. Nå er ikke mannen overvektig da, så hvis det er skylden hos oss, så er det nok jeg som må gjøre noe..

takk for svar i alle falL!

Min kusine er veldig overvektig. Hun venter nr 3 nå. Men hun har hatt komplikasjoner i alle tre svangerskapene. Er best for kroppen din om du ikke er alt for overvektig, ett svangerskap er en påkjenning på kroppen.

Annonse

Huff jo.. Synes jo det selv.. Og vet at jeg også er det .. Men hvis hun blir gravid, så er det i alle fall håp for meg da :o)

igjen, takk for svar :o) (blir alltid like glad når noen svarer på det jeg lurer på!!)

Jeg vet ikke hvor mye overvekt evt har med det å ikke bli gravid å gjøre. Men overvekt kan jo være indikasjon på hormonelle problemer og det kan være med på å vanskeliggjøre det å bli gravid.

Jeg må si at jeg ikke synes du er spesielt overvektig, og det er gjerne flere ting, som uregelmessig syklus, som gjør at man mistenker sånne problemer.

Jeg har PCOS og hadde veldig uregelmessig mens, slanket meg 15 kg og hadde regelmessig mens etter det frem til jeg ble gravid. Må sies at jeg ikke prøvde før jeg hadde slanket meg da, så vet jo ikke om det hadde noe å si for min del, men jeg tror det.

de er vel litt individuelt.. men jeg har vert veeeeldig stor og da gikk jeg uten prevensjon i tre år uuten å bli gravid. Mne da hadde jeg heller ikke mere enn sånn 2-3 menstrasjoner i året heller.. jeg har tatt slankeoperasjon og da blir man veldig fruktbar året etter operasjonen fordi man går så fort ned i vekt..

samtidig så vet jeg om folk som har veid 160 kg når de har fått baby..

men dette er ekstrem overvekt da, og ikke 15 kg som i ditt tilfelle.. men uansett så skader de ikke å gå ned.. :)

Snille deg,

Litt usikker paa hvem som har indikert at du er for overvektig til aa bli gravid, men 90 kg paa 170 skal normalt ikke gi noe utslag paa aa bli gravid, dersom man spiser sunt og er normalt aktiv. Det er mange maater aa baere vekt paa og det er mange grunner til at man baerer vekt. Det er mange som kan vaere opp mot 100 kg og over, og likevel vaere de beste befruktningsdamer, rugekvinner og foedemaskiner, hehe...

Men er du helt 100% inaktiv, ikke har noe solid kosthold aa skilte med og er over 100kg, da tror jeg at jeg ville konsultert legen for en plan dersom jeg ble gravid.

Det er faktisk mye vanskeligere aa bli gravid dersom man er undervektitg enn overvektig...

Det er saa mye rart som sitter i topplokkene vaare, men husk, babyer sitter i magen, og de sorterer ikke under hodebry!

Lykke til og hold deg sunn mens du proever, og mens du blir gravid. Det er sikkert vondt for knaerne aa bli 120 mens man er gravid, mens det nok er lettere aa trippe rundt paa 90 veltrente kilo.

Hei! Dette er noe jeg også har tenkt på.... Prøver å bli gravid med nr 3, og er i min 5pp nå. Ble gravid etter henholdsvis 4 og 3 pp med barna mine. Nå er min syklus veldig uregelmessig etter p-pille slutt, og har ike vært slik før. De andre sv.skapene var jeg ca 15 kg lettere fra start, så jeg har jo også tenkt den tanken... Men klarer ikke å tenke på å slanke meg akkurat nå, selv om jeg nok burde det:-(

Vil bare ønske deg lykke til videre uansett om du velger å gå ned ivekt eller ikke!

Annonse

1000-takk for alle svare igjen jenter! Jeg vet ikke hvem som har satt disse grillene i hodet mitt om at jeg er for overvektig til å få barn.. Har vel lest et sted at med overvekt så er det vansekligere osv.. JEg lever et normalt aktivt liv, og spiser forholdsvis bra, bortsett fra litt mye godis av og ti l da :o) Det er nok mye det at spiren satt på 1. forsøk første gang vi ble gravide som gjør at jeg ikke er så tålmodig nå.. Prøver å ikke tenke for mye på det, men dere vet vel hvordan det er :o) Jeg ble i alle fall LITT mer beroliget av å lese svarene deres.. Så skal jeg ikke bruke det som en hvilepute, men inspirasjon.. Jeg skla fortsette med jogge/gå-turene mine, og pørve å skjerpe litt på maten også.. Så får jeg håpe vi får et lite frø igjen snart.. Nok en gang, tusen takk for fine svar!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...