Gjest Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 Jeg fikk påvist en abscess i puppen i dag. Men den hadde ikke nok væske i seg til å få det sugd ut! Legen som tok ultralyden sa jeg skulle få antibiotika mot det, og alt kom til å ordne seg. Så satt jeg meg ned å venta på at en lege skulle komme å hente meg, for så å skrive ut en resept. Den legen ville faan ikke meg resept... Ingen medisiner i det hele tatt!! Jeg fikk to valg. Enten massere, amme og pumpe en 5-7 timer per dag for å prøve å løsne den selv. Eller drite i den og amme kun på den ene puppen. Hva?!?! Skal jeg liksom gå med kjempevondt bryst for alltid jeg nå da?! eller låse meg inne om dagene fordi jeg må amme/pumpe/massere hele dagen?!? Nå skjønner jeg HVERTFALL ikke hva jeg skal gjøre. Jeg hadde så vondt i puppen i natt at jeg lå å skreik....
Blomman Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 ring rikshospitalets nr og be om å bli satt over til nasjonalt kompetansenter for amming - dette har de greie på! Lykke til!!
Expat Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 Huff. Så skuffa du må være da! Håper NKA kunne hjelpe deg! Trøsteklemmer fra
~ Fru L ~ Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 Hei! Dette har jeg vært gjennom selv. Det er viktig å få ordnet opp i dette fort! Jeg støtter rådet du har fått her om å ringe ammesenteret. Spør etter Tine. Hun ordner opp! (Håper hun ikke har dratt på hytta enda.) Ikke gi opp! Ring evt et annet legekontor i nærheten. Fortell hva du har vært igjennom på sykehuset. Det er da ikke så vanskelig å skrive ut en kur på Diclocil... Det er det eller et lignende preparat du trenger. Føler med deg. Trøsteklem fra
Blomman Skrevet 3. april 2007 #5 Skrevet 3. april 2007 åssen går det ?? prøvde å send deg pm - er postkassa di full?? fortsatt god bedring!!
J`s mamma Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Hei. Jeg fikk påvist abcess i den ene puppen og fikk henvisning til ultralyd, men fikk jeg det?? Etter å ha ringt alle sykehus i Bergen og andre steder der de muligens kunne ha ultralyd, var svaret enten at de var stengt, at det ikke var øyeblikkelig hjelp(enda legen sa det) eller at jeg måtte være innlagt/ha henvisning fra spesialist. Gikk til legen igjen og sa dette, han prøvde og å ringe alle stedene jeg hadde ringt, men uten hell. Så jeg fikk beskjed om å komme igjen senere på dagen. Da var det tredje lege jeg var til og måtte fortelle alt igjen. Han lurte på hvorfor jeg ikke hadde fått penicillin med en gang og skrev ut resept til meg, samtidig som han anbefalte at jeg ammet på det brystet.. Har selv brukt varme omslag og masasje i tillegg + ullinnlegg og lagt med ulltrøye om natten for å unngå å få noe igjen. Husk å holde puppen varm, og unngå trekk. Det hjelper.. Lykke til, håper det ordner seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå