Gå til innhold

Turbotrollet roper på NUTMEG!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Leste nettopp den tråden om ikm uke X :) Og så at du hadde en syklus på over 80 dager??? Huff...er selv på dag 71 nå og kjempeutålmodig!

Har du prøvd lenge? Hvilken pp er du i? Og har du startet utredning??

Var selv hos legen idag og har tatt blodprøver (hormonprøver) og fått henvisning til gyn. Men dessverre har jeg ikke fått time hos gyn før 21.mai...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, hei:)

Beklager at jeg er litt treg. Sitter på jobb og er innom her når jeg har tid.

Sluttet på pillen i juni 06, prøvd siden da. Nærmer snart et år altså.

Startet med 2 "normale" sykluser etter pilleslutt, så ble den litt lengre, holdt seg slik, og pluselig var den på 85 dager. Var hos legen for første gang forrige uke, og tok MANGE prøver. Skal tilbake om et par uker å gå gjennom resultatene. Hun sa det muligens var en hormonforstyrrelse, så jeg HÅPER på det.

Vi får holde kontakten å se hordan det går med prøving og utredning:)

Krysser fingrene for at vi begge snart er gravide på tross av sykluser som ikke samarbeider:)

Skrevet

Jeg hadde litt uregelmessigheter før jeg startet på pillene og da jeg gikk på dem hadde jeg ikke mens på et år. Men på dagen 4 uker etter pilleslutt fikk jeg mensen igjen og var overlykkelig over stabil syklus... Sluttet med dem i april i fjor, men startet egentlig ikke prøvingen før august..

Fortsatte ganske stabilt fram til oktober, da kom den plutselig nesten 4 uker over. Tilsynelatende i tide både i des og jan, men nå har jeg ikke hatt noen mens siden januar. Og det er rimelig kjedelig! Blir jo ikke baby ut av dette ser det ut til...

Var hos legen idag og fikk tatt hormonprøver og bestilt time hos gyn. Men får ikke time der før 21.mai...DET er lenge til det!!!

Skal se jeg blir gravid før den tid??? Hehe...lov å håpe :)

Skrevet

Er grusomt kjedelig med slike sykluser! Nå var jeg tålmodig som bare det forrige gang, men da jeg rundet 80 dager begynte jeg bli litt frustrert. Denne gangen er jeg litt mindre tålmodig, så det skal bli spennende å se hvor lang denne syklusen blir. Det som er litt kjedelig er jo at dersom jeg følger 85 dagerssyklusen har jeg ikke IKM før uke 24. Det er LENGE å vente på å kunne teste.....

Jeg tok en gynekologisk undersøkelse, og flust med blodprøver. Hun klemte og styrte noe voldsomt der inne, og sa at hun ikke kunne se eller kjenne noe galt. Livmora lå litt "bakoverlent" det var det eneste. Jeg vet ikke helt hva det vil si for fertiliteten, regner med det er noe vi kan gå gjennom neste gang.

Nei, drit dette her. Jeg stemmer for at vi er gravide før neste legetime!

Skrevet

Tror ikke det at livmora ligger bakoverlent skal ha noe å si på fertiliteten nei...

Enn du da? Skal du teste med eggløsningstester og tempe denne pp?

Jeg tenkte å teste jeg da, bare jeg får kommet meg inn i neste pp. Temping blir det heller dårlig med her. Jobber jo turnus og da klarer jeg ikke å tempe til samme tid hver morgen

Skrevet

Hei!

Hvordan går det?

Jeg forsøker tempe, men glemmer det jo rett som det er. Vil ikke basere noe på de målingene mine tror jeg:) Eggløsningstest burde jeg vel kanskje teste, men tanken på at jeg muligens kan få en syklus på 85 dager gjen føles det litt som å kaste penger ut vinduet.

Håper du har hatt en fin og fruktbar påske:)

Skrevet

Påskeaften kom tanta for fullt her i gården, så nå er vi snart klar for neste prøveperiode!!! JIPPI!!! Merkelig at man kan bli så glad for at den kommer, men utrolig kjipt å gå og vente på den når man vet man ikke er gravid.

Tenkte å prøve Solvipect neste gang jeg da... Men det kommer jo an på om sklusen har tenkt å holde seg i skinnet denne gang eller hvor lang den har tenkt å bli da... Skader ikke prøve :) EL-tester og Solvipect er oppskriften denne gang!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...