Gå til innhold

fekk vite det i uke 18:)

Torill-83

Anbefalte innlegg

no har eg altso vore på ultralyd. dette er den andre ultralyden eg har vore på ( fekk ein kjapp ein på KK for 5 dagar sidan) men ingen har nemnt noko om at det er to babyer i magen min før no.. Det første jordmora sa til meg p åden ordinære ultralyden var " her er det to", eg trudde eg skulle besvima. Eg har ikkje tenkt tanken ein gang!!!

eg fekk ikkje med meg so mykje av ultralyden men eg huskar at eg ventar toegga tvillinger, og at de er akkurat lika store.

men korleis veit eg om dei deler morkaka? huska ho viste meg kor forster sekkane gjekk. blir det oftere kontroll hjå legen?

eg er no 24 år, har ein kjempegrei samboer som og er 24. frå før har me ein gutt som er 2,5 år.

Fortsetter under...

Oi, så morro da og gratulerer... Dere burde glede dere, dette er en kjempe opplevelse ;) Har to tvilling gutter nå, de blir 6 uker til torsdag og de er bare helt herlige og snille. Nesten sånn at jeg savner og gå med dem ;) De er oxo toeggede men syns nå alikavel at de er veldig like.

Skjønner godt det var et sjokk, sånn var det for oss også. I begynnelsen er det lett å bare fokusere masse på alt det praktiske med om kan bo der man gjør og om man trenger ny bil osv. Men nå i uke 33 føles det ganske naturlig at det skal bli to til (har en fra før jeg også).

Siden de sa de var toeggede, så har de sannsynligvis to morkaker. Men de kan uansett vokse sammen etterhvert som de blir større. Når det gjelder kontroller, så er det i utgangspunktet de samme kontrollene som med vanlig graviditet, men man har dem på sykehuset eller hos gynekolog. Jeg er blitt fulgt opp på sykehuset fra uke 24. Da er det ultralyd på hver kontroll.

Lykke til!

Annonse

Gratulerer!;) Fikk beskjeden i uke 18 jeg også...nå er jeg i uke 21!! Ble mildt sagt litt satt ut når vi fikk se 2 fostre på ultralyd skjermen hiihi...både jeg, barnefaren og jordmora så det samtidig så det bli litt komisk!;) de går ut fra at de er eneggede..de har bare en morkake, men hver sin fostersekk!! Og det er to gutter;) Skal på ny ultralyd neste mandag så det blir spennende å se om de vokser likt!! Jeg er helt 100% sykmeldt nå og skal til kontroll hver 14 dag fra uke 22...men tror det skyldes at de bare har en morkake ...er ikke sikker!

Gratulerer så mye =)

Fikk også vite at det er tvillinger i uke 18. Var et skikkelig sjokk, for vi hadde ingen anelse. Er nå i uke 23, og skal tilbake på ny kontroll neste uke, og så annehver uke etter det. Mine har også hver sin morkake, så tror ikke det har noe å si - er det tvillinger er det mange kontroller uansett!

Gleder meg masse til ny ultralyd neste uke. Skal bli kjekt å se dem igjen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...