Gå til innhold

Noen som har mistet to ganer og så har det gått bra tredje gang?

Klikk

Anbefalte innlegg

HEi! Jeg har mistet to ganger og er litt nervøs for tredje gang. Noen som har gode erfaringer????

Snakket med en jordmor som sa det var lurt å vente noen mnd med å bli gravid igjen. Synes dette virket rart siden jeg mistet så tidlig som i uke 6 sist. Andrre leger sier at det bare er å prøve med en gang... blir litt forvirret jeg altså...

Fortsetter under...

Hei...

I mai 2002 fødte eg ein velskapt gutt. I 2003 så hadde eg 2 SA, eg var nesten 3 mnd på veg begge gongene. I juni 2004 fødte eg ein velskapt gutt til. Så hold motet oppe, ikkje gi opp, med pågngsmot og optimisme så går det nok bra tilslutt skal du sjå. Hugs at etter 3 SA etter kvarandre så har du rett på utredning, anbefaler deg det. I 2005/2006 så hadde eg 3 SA, fekk utredning og vart anbefalt om å prøve igjen, vart og anbefalt å ha ein mens før neste forsøk. Lykke til og stå på...

Hei:)

Jeg mistet i januar 2006 i 11 uke, ble gravid igjen ca 4 etterpå, mistet på nytt i mai 06 i uke 12. Det var selvfølgelig helt forferdelig og jeg mistet alt håp om å noen gang bli mamma..Men i september 06 ble jeg gravid igjen og det er jeg fortsatt. Er i uke 31 nå og alt ser strålende ut. Jeg har tatt akupunktur helt siden juni i fjor + at jeg i de tre første månedene av sv skapet brukte chrinone (progesteron gel) og albyl e (blodfortynnende) ikke fordi de fant noe galt med meg men egentlig bare for å prøve alt. Om det var det som hjalp meg vet jeg ikke.

Uansett, lykke til. Det kommer til å gå bra med deg også!

Annonse

Jeg har også mistet to ganger å sliter med det samme som deg.. hvordan blir det neste gang (om man blir gravid igjen da)? Sist, etter jeg mistet snakket jeg med min gynekolog og han sa at det var ingen regel på 3 mnd ventetid når man mistet så tidlig. Man skulle kjenne på det selv, om man psykisk var klar til å prøve på nytt. Om kroppen ikke er klar vil man ikke bli gravid.

Hei kjære ruger :-)

Jeg har også mistet to ganger og er veldig spent på neste forsøk... Har derfor spurt om solskinnshistorier (til en med 1 Sa og 1 Ma) (det hjelper alltid!) under forumet "Mistet, gravid på ny". Det er en stund siden, men jeg fikk mange gode svar, så hvis du leter litt i det forumet finner du det forhåpentligvis :-)

Lykke til :-)

Stor klem

Jeg rakk faktisk å bli gravid tre ganger i løpet av 2004, den siste gangen endte med en gutt født 2005. Først en SA etter 11 uker, så en MA med utskrapning etter 10 uker (babyen hadde vært død i noen uker før det). Hadde mistet troen på at jeg skulle få flere barn (hadde en fra før), men så satt altså en deilig liten fyr fast i 40 uker! Nå er jeg gravid igjen og nesten like usikker som sist...

Hei!

2005 var et langt og vondt år.

Jeg mistet i MA 16 uker på vei, ble gravid uten mens imellom og mistet igjen i SA i uke 12.

Ordnet privat utredning + obduksjon av fosteret jeg mistet i uke 12, men intet galt ble funnet.

Hadde en mens og ble gravid igjen og fikk i mai 06 verdens hærligste datter.

I dette svangerskapet bruke jeg crinone de 12 første ukene. (Det var ikke påvist progesteron svikt/mangel, men det var intet å tape på å ta tilskudd.)

Ønsker deg alt godt og tenk gode tanker.

Håper det gjelder for deg som for meg, at alle gode ting er tre!

Varm klem

Ja, jeg mistet i uke 6, ble gravid 5 pp etter, men mistet igjen, i uke 5. Ble gravid 3 pp etter og fødte en datter!!!

Er igjen prøver og ble gravidetter 10 lange pp men mistet ennå en gang (i uke 10). Er nå i pp 21 etter SAen og strever med å være optimist.

Er ganske utredet, men velger å ikke ta ICSI.

Jeg ønsker deg riktig lykke til og husk det er mange som vet hvor nervepirrende det er å bli gravid igjen etter å ha vært gjennom dette.

Bla. finnes forummet "mistet, men gravid igjen" el. her på bim.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...