Gå til innhold

fikk spørsmål om datteren min på 6 år skulle være med på fødsel!

Anbefalte innlegg

haha! Kan du tenke deg? En som spurte meg om hun skulle få være med å se på fødselen. Jeg ble helt målløs! Må bare le. Synes det høres helt sinnsykt ut jeg. Skal jo ikke skremme vettet av barnet heller!

Fortsetter under...

Enig med deg. Jeg forstår rett og slett ikke hva en 6-åring har med en fødsel å gjøre. Å ta med en 6-åring på en fødsel er helt bortinatta! En 6-åring vil uansett bare være i veien både for foreldre og helsepersonell! Hva skal den ungen der å gjøre???

Jeg føder lett og greit og jeg tror ikke det skulle vært en SÅ skremmende opplevelse i og for seg. Men for min egen del så er det helt uaktuelt. Som jeg forklarte for sønnen min da han spurte om å få være med (han er 4 og 1/2): Å føde er veldig veldig hardt arbeid, og man må konsentrere seg masse. Sånn som når jeg kjører bil i byen. Da vil jeg heller ikke bli forstyrret (noe vi har terpet en del på).

Jeg tror ungene ville klikket litt på at jeg går så inn i meg selv og blir utilgjengelig. Det er jo som når man snakker i telefonen eller er på do: Aldri blir de så opptatt av å snakke med deg NÅÅÅÅ, fordi du ikke er tilgjengelig.

Når jeg føder vil jeg ha arbeidsro, ellers takk. ;)

(Men folk er forskjellige, og dersom de føder som katter og klarer å inkludere ungene på en fin måte, så gjerne for meg)

Hadde med datteren min som var 13 da jeg fødte siste gang. Det var ikke planlagt. Sønnen min på 11 hadde uttrykt at han ville være med, men han var ikke hjemme når fødselen var i gang. Fødselen var den hardeste jeg har hatt, men tror ikke det hadde så mye å si. Hun tok seg en lur på fødesengen til pressriene staret. Hun ble ikke skremt. Men det hun husker aller best var at jeg ropte "svarte faen!!"

Det jeg husker aller mest, var når lillesøsteren var ute og lå i armene mine. Da sa hun: " mamma, nå var det vell verdt det". Tror hun satte stor pris på å være med og at hun føler seg ekstra knyttet til lillesøster.

Tror ikke jeg kommer til å ha med minsten på fødselen nå. Det er mest fordi vi kommer til å ha nok med oss selv. Hadde det blittt hjemmefødsel, ville det ha vært naturlig å ha henne med om hun selv ønsket det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...