Gå til innhold

syden med baby'n


lille gull skal bli storesøste

Anbefalte innlegg

Vi skal til syden med veslemor i sommer..

Hun er da litt over 5 mndr gammel..

Hva bør vi tenke på når vi reiser dit med henne???

Vet vi bør holde oss unna stranda midt på dagen etc., men andre tips fra noen som har reist med barn i den alderen??

Hadde planer om å droppe å ta med kombivogna da den er så stor + at hun da vil være for liten til å bruke sportsvogn delen.

Har i stedet en annen liten vogn der nede hvor ryggen kan legges nesten helt ned.. dette er vel ok..???

Hva annet bør vi tenke på??

Drikke??? Jeg fullammer, bør jeg venne henne til å drikke litt vann i tillegg??

Ellers så må jeg jo huske å smøre henne godt samt bruke solhatt og solbriller..

Hva med evt leggerutiner?? Vil det gå helt skeis??? Vi vil jo ikke måtte være hjemme kl åtte for at det er da hun pleier å legge seg, men håper hun kan soven ute i vogna..

 

Uff, dette ble visst litt mye, men håper noen gidder å komme med noen tips og råd til en noe små nervøs mor.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var i syden forrige uke vi. Og det var helt topp.

Veldig viktig å passe på solen iallefall, kan godt dra på stranda midt på dagen, men pass på at dere har en parasoll eller skygge for babyen. Vi har kjøpt en sånn Peg Perego trille som ryggen kan legges helt ned og la lammeskinnet oppi der, og det fungerte kjempe bra. Han sov så godt oppi der atte..:) Om natten sov han i en softbag som jeg hadde ved siden av senga mi :)

Greit å kunne gi babyen vann, men her opplevde jeg at han gulpet mer når han drakk vann, så vet ikke om det har noen veldig stor hensikt, men det skader ikke å prøve... Gi henne en liten slurk innemellom kanskje :)

Vi holdt de samme leggerutinene der som her hjemme, og det funket kjempe bra altså. Ble litt dumt den dagen vi kom hjem, for da var han ikke i seng før tolv, men det ser ikke ut til at det har skadet rutinene våre.

Og solkrem er jo kjempe viktig!! :)

 

Ellers syntes jeg det var kjempeflott å reise med baby til syden. Han likte varmen så godt altså. Han var som en sol hele uka :)

Så det er bare å glede seg!

Flyturen var heller ikke noe problem for vår del, på vei til syden, sovnet han både under take off og landing..:D Og på vei hjem satt han ser å koste seg på fanget mitt. Jeg gruet meg kjempe mye til det jeg da, var redd han skulle få vondt i ørene fordi han ikke klarte å utligne, men det var ikkeno problem. Han hadde smokken sin da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også til syden når junior er litt over 5 mnd.

Vi skal ikke ta med dypvogna,men bytter ut den delen slik at det bliren sportsvogn og tar med den. Det er viktig at smått-isene har ordentlig vogn dem kan sove i, for dem kommer visst til å sove mye,de blir utslått av varmen har jeg hørt.

 

Ellers har jeg hørt at det ikke er noe særlig problem å ha med så små barn, det er jo best omde ammes, og gi vann ved siden av. Her drikker junior vann fra tåteflaske allerede, så vet han vil gjøre det der nede og :)

 

De jeg har snakket med sier at de bare har lagt barna i vognen etter at de har sovnet, så har foreldrene kost seg ute hele kvelden mens babyen sover i vognen:)

 

...Kommer til å gå så bra atte :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar til Malaysia med lillejenta vår 11. april :-) Gleder oss masse... Merker at hele ferieplanleggingen er annerledes nå enn før men vi reiser med godt mot og satser på at det kommer til å gå kjempebra :-)

 

Jeg fullammer så vi ser ikke på det som noe problem, dessuten så får vi ha med flaske å gi henne vann dersom hun blir tørst. I følge helsesøsteren skal det ikke varmen være noe problem for babyer så lenge de spiser normalt og selvfølgelig holdes borte fra solen.

 

God påske til alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...