Gå til innhold

Vann i kroppen... sukk!

Anbefalte innlegg

Hei! Det er like før termin (takk og pris) og selv om formen er fin, plages jeg av vann i hender og føtter. Det gjør vondt og er vanskelig å knyte hendene, bevege fingrene og tærne er ømme.

Er det noen som har gode råd? Drikk mye vann, sa jordmora. Og det medfører jo en evinnelig rendsel på toalettet. Slitsomt på nettene!!

Hmmmm - om ikke mange dagene er det vel over uansett... Men det er jo deilig å kunne bruke hendene i mellomtiden!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8840324-vann-i-kroppen-sukk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Dette høres kjent ut! To ting som jeg har funnet lindrer litt er støttestrømper og svømming. Svømming har flere fordeler, det virker kjølende på hender og føtter som ofte kan føles litt varme og "sprengte" (selvfølgelig avhengig av temperaturen i bassenget), bevegelsen i vannet fører til økt blodsirkulasjon som igjen fører til at hevelsene går ned og muskelbevegelsen er med på å "klemme ut" vannet fra bindevevet i bein /armer. Og så føler man seg jo vidunderlig lett i vannet!!!

Så til støttestrømper, disse øker også blodsirkulasjonen men er ofte litt vanskelig å få på seg. Spør på apoteket om de anbefaler det til deg (tror ikke det er anbefalt om hevelsene er for store eller om man har åreknuter). For min del er en dag uten slike strømper dømt til en kveld og natt med tømmerstokker og pølse-tær;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...