Gå til innhold

Trøske?!?

babygutt jan07&??nov10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmm... Lurer på om Emiil (og jeg) har fått trøske... Lilliegutt har hvitt belegg på tungen og har fått masse hvite prikker på over-og underleppene. tror vel dette er trøske... Er det noen som har erfaring med dette... noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjerringråd er å pensle med farris. Flere her inne som har anbefalt det. Ikke prøvd selv. Ellers kan du pensle med Corsodyl munnskyllevann (fås på apotek). Bruk en q-tips. Om det ikke gir seg, kan det være du trenger sterkere saker, Mycostatin, mot soppinfeksjon. Fås på resept. (Da er det lurt å bruke mycostatin på brystknoppene dine også hvis du ammer, så ikke dere smitter hverandre)

Skrevet

Hei hei.

Rebekka har også hatt trøske, men vi er kvitt det nå. Jeg brukte blå faerris, som nevnt ovenfor. Vil bare legge til at det kan være smart å bruke en babytannbørste istedet for q-tips. Da får du børstet bort belegget.

Skrevet

Vi har hatt det i 10 uker, altså hele tiden. For oss er det ikke noe som virker.... Få tak i Mycostatin hos legen, det skal visst være ok.

Skrevet

Jeg trodde gutten min hadde det, men da jeg spurte h.søster, så sa hun at hadde man trøske så var det ikke tvil. Trøsken satt som et tykt belegg/hinne på tune/kinn/innsiden av leppene.

Skrevet

Har du trøske så vet du det garantert- utrolig ekkeltJeg fikk tips om å smøre brystvortene med yoghurt naturell før hver amming- ble kvitt det på bare noen få dager :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...