winneboo Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Jenta mi fikk ikke plass, selv om jeg er alene og student. De barnehagene jeg snakket med sa at de ikke hadde prioriteringer for aleneforeldre eller studenter. Eneste prioriteringer de hadde var de som bodde i området,hvem som søkte først og søsken i samme barnehage. Jeg bor i området til de barnehagene jeg søkte, å jeg søkte 1 januar, men fikk ikke plass De sa de ikke prioriterte aleneforeldre, men leser jo her at mange av dere andre ble det.
Gjest Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 jeg ble det. men tror bare det er oslo kommune som henger igjen på gamle inntaks måter. tror det blir samme for oslo neste år. ansinitet. mener å ha hørt at de avlyste her i oslo i siste liten fordi det ble for stor jobb å legge om i år...
så var vi 4 Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 I Tromsø var det et alternativ i søknaden så regner med jeg er prioritert da.
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 De fleste kommuner har gått vekk fra å prioritere aleneforeldre ved bhg,opptak, Oslo henger etter, og det er ihvertfall ikke slik her omkring.. Sarpsborg..
2 søte Skrevet 1. april 2007 #5 Skrevet 1. april 2007 etter som jeg skjønte det har hs og litt å si på inntaket til bhg... det var hs som fikk sara inn på 1.valget. hun fortatalte det til meg i ettertid. men vet om en annen alene mor i min komune som ikke fikk noen av sine valg.. men jeg syns du må klage og så legge med søknaden på skole, og alle bevisene du har som kan hjelpe. det er jo ikke så lett å skjønne livssituasjonen til et mennesk over en elektronisk søknad håper det ordner seg iallefall da:)
winneboo Skrevet 1. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. april 2007 Helsesøster skrev et vedlegg for meg om at jeg var alene og at jeg gikk på skole. Men når jeg snakka med barnehagene så sa de at det ikke hadde noe å si
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #7 Skrevet 1. april 2007 i bergen er man ikke prioritert...men vet at i fjord iallefall så var man prioritert i askøy kommune..rart i grunnen.. men om du søkte 1 januar. så er man jo ganske treig med å søke... jeg søkte 2 uker etter babyen ble født
winneboo Skrevet 1. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 1. april 2007 Jeg søkte ikke før 1 januar fordi jeg fikk beskjed om at det var da søknadene til hovedopptaget begynte, å at de ikke kom til å prioritere søknader sendt inn før 1 januar før de andre.
2 søte Skrevet 1. april 2007 #9 Skrevet 1. april 2007 du har virkelig havna i en fæl komune..men send inn klage, de må da ta litt hensyn..
M by M Skrevet 2. april 2007 #11 Skrevet 2. april 2007 Jeg har ikke blitt prioritert pga det. Fikk ikke plass i forrige opptak, men fikk nå. Heldigvis. Men på vanlig opptak.
randirekkverk Skrevet 2. april 2007 #12 Skrevet 2. april 2007 Vi ble prioritert selv om jeg søkte leeenge etter fristen. Fikk plass med en gang, 100%. Rogaland.
AneB Skrevet 2. april 2007 #13 Skrevet 2. april 2007 http://www.bergen.kommune.no/barnehage?articleId=1010&artSectionId=337§ionId=337 til deg anonyme her oppe, i bergen blir man prioritert når man er enslig forsørger.
tonebf Skrevet 2. april 2007 #14 Skrevet 2. april 2007 jeg ble prioritert, men jeg hadde med brev fra barnevernet om at det var viktig at mini fikk plass der.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2007 #15 Skrevet 2. april 2007 Jeg ble prioritert. Jeg var alene og student. Men det er nok fordi både barnevern og helsestasjon skrev anbefalinger på at jeg burde få. Fordi jeg har hatt det veldig tøft og endelig hadde klart å begynne på skolen. Og fikk jeg ikke barnehageplass hadde jeg måttet slutte.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2007 #16 Skrevet 3. april 2007 Jeg fikk plass fordi jeg er alene med barna mine. Det var avkryssing på baksiden med ulike prioriteringskriterier, og da hadde vel aleneforsørgere 4.prioritet eller noe sånn, og søskenprioritering var vel på 7.plass eller noe sånn. Her må man dokumentere at man enten er i jobb eller utdanning, eller at man er aktivt søkende etter det for å få plass.
*under-vidunder* Skrevet 3. april 2007 #17 Skrevet 3. april 2007 ..gutten min ble heller ikke prioritert
Gjest Skrevet 4. april 2007 #18 Skrevet 4. april 2007 Junior fikk prioritert plass. Søkte om akuttplass (100%) med begrunnelsene: 1. er alene, 2. mannen min/faren til junior døde og jeg trengte avlasting. Vi søkte i slutten av januar og fikk full plass fra første mars. Sendte også med en erklæring fra krisepsykiatrisk akuttteam om at barnehage var av største betydning, men jeg ble veldig positivt overrasket over at det gikk så fort!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. april 2007 #19 Skrevet 4. april 2007 jeg fikk plass men ble ikke prioritert så fikk en plass langt pokker i voll. men kommunen her har førstepri for aleneforeldre så jeg har sendt in en klage. kansje det hjelper. (vi har full barnehagedekning)
Gjest Skrevet 4. april 2007 #20 Skrevet 4. april 2007 Her jeg bor blir man prioritert som aleneforsørger, men visstnok kun i kommunale barnehager...Men jeg søkte kun private barnehager og fikk andrevalget mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå