Gå til innhold

Nestlê?


Iselin79 og 2 nydelige

Anbefalte innlegg

Ser her på forumet at det er så mange som har noe imot Nêstlê. What is that all about??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kopiert fra nettet:

 

Every 30 seconds a baby dies from unsafe bottle feeding in the Third World

 

We Can't Let Them Get Away with It!

 

Boycott Nestlé and Wyeth

 

Nestlé and Wyeth, two of the World's largest producers of powdered baby milk, are currently breaking a World Health Organisation Code on the marketing of breast milk substitutes.

Nestlé and Wyeth provide free milk to maternity hospitals in the Third World so that newborn babies are routinely bottle-fed.

When newborn babies are given bottles, they are less able to suckle well. This makes breastfeeding failure likely. The baby is then dependent on artificial milk.

When the mother and baby leave hospital, the milk is no longer free. At home parents are forced to buy more milk, which can cost 50% of the family income.

Because the milk is so expensive the child is not fed enough. This leads to malnutrition.

The water mixed with the formula is often contaminated. This leads to diarhhoea, malnutrition and often death. James Grant, Executive Officer of UNICEF, has said:

Every day some 3,000 to 4,000 infants die because they are denied access to adequate breast milk.

1.5 million babies die every year from unsafe bottle feeding.

Breast feeding is free and safe and protects against infection - but companies know that unless they get babies on the bottle, they don't do business.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ikke har full boikott av nestle selv, men jeg prøver å velge alternative produkt. Den eldste likte desverrre bare Nestle grøter og ikke Småfolk og Helios sitt.

 

Men angående grøt debatten som jeg egentlig ikke skulle si noe mer om.

Vart overraska da jeg fant dette på nestles hjemmesider

 

De fleste barn klarer seg utmerket på morsmelk de første seks månedene. Deretter må ammingen suppleres med annen mat. For at barnet i ro og mak skal venne seg til nye smaker, er det bra å gradvis starte med smaksporsjoner av puréer og grøt. Snakk gjerne med helsestasjonen om passende tidspunkt for ditt barn. (fra nestle.no)

 

Men etter alt å dømme er de bare på de nordiske sidene de velger en slik tekst. På det tyske og franske sidene kan jeg ikke finne noe tilsvarende. Mitt inntrykk fra mine reiser i Afrika er at det fortsatt er mye reklame og feilinformasjon fra selskapene, selv om det er blitt mye bedre enn det var. Kjenner folk som jobber i Nestle Norge og har ingen betenkligheter til den norske delen av selskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...