Gå til innhold

Gravid og ny jobb

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg jobber på en arbeidsplass der det er 3 mnd oppsigelse. Jeg har søkt på ny jobb nå.Hvis jeg er så heldig å få jobben, og bli gravid i oppsigelsestiden vil dette bli en litt ubehaglig start på ny jobb. Kan det ha noe å si for ansettelsesforholdet? Jeg vet at man ikke får jobbe på den jobben jeg har søkt, kjenner et par som ble gravid og ble sykemeldt kort etter. Dette pga mye utageringer etc. Det kan jo da bli at jeg begynner i ny jobb som sykemeldt. Kjip start syns jeg. Jeg var i tvil om jeg skulle søke ny jobb pga dette, men på en annen side er det ikke sikkert en graviditet vil inntreffe med det første. Noen son har vær i samme situasjon eller kjenner seg igje?

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei.

Tenkte jeg skulle dele min historie med deg :-)

Vi fikk beskjed i begynnelsen av november 2006 at vi ikke kunne få barn etter en runde med gynologiske undersøkelser og sædprøve av min mann. Like etter ble jeg kontaktet om en ny jobb, som jeg endte med å takke ja til. Hadde 3 mnd oppsigelse, og skulle begynne 1. mars 2007. Men så ble vi innkalt til videre undersøkelse på rikshospitalet i slutten av februar. Og der fant de et foster i magen min gitt (ca 9 uker)... Vi ble selvfølgelig i ekstase!! Men jeg ble urolig for hva de ville si til dette på den nye jobben min. Jeg valgte å ringe like etter og legge alle kortene på bordet. Det gikk veldig fint heldigvis! Jeg ble godt mottatt når jeg kom. Jeg er glade jeg sa fra før jeg begynte å jobbe der, for hvis det hadde blitt veldige negative reaksjoner, så hadde det ikke vært hyggelig å begynne. Så mitt råd er; bytt jobb, og fortsett å prøv!!!

Barna er din fremtid, jobben betyr så lite i den sammenheng!

Lykke til!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...