Gå til innhold

Forebygge revning med olje...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruker hvetekimolje. Har fått det anbefalt både av jordmor i bydelen og av jordmødre på Rikshospitalet. Har ikke født ennå, så har ikke peiling på om det hjelper. Prøver likevel i tilfelle det har noe for seg. Må visst holde på å massere i ti minutter. Syns det er veldig lenge, men prøver å fullføre.

Brukte hvetekimolje og tøyde dessuten åpningen før forrige fødsel. Ingen revning og jenta vår hadde ganske stor hodeomkrets. Husket ikke helt når jeg startet, men noen måneder før fødsel. Har tro på at det hjelper å tøye og ikke bare smøre inn. Har prøvd å følge opp det denne gangen også, så får vi se. Bruk fingrene selv eller få hjelp av mannen din eller kanskje det du måtte ha til rådighet av passende grønnsaker ;)

Annonse

Brukte svaneapotekets vitaminkrem (uparfymert) både på magen og "der nede". Har ikke strekkmerker på magen, men det funket ikke veldig på 1.fødsel (ble klippet), men på 2.fødsel holdt jormor igjen hodet ved kroning, og fikk liksom tøyd huden. Da ble jeg ikke klippet og jeg revnet ikke. fikk bare rifter. sydde et sting. Det gjør noe inni hel..te vondt å bli holdt igjen slik på det bredeste - men gud så mye bedre etterpå når man slipper disse stingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...