Gå til innhold

Stikking i brystene

Anbefalte innlegg

Jenta mi er 6 uker og jeg fullammer. Har bra med melk og i det siste to ukene har det vært veldig mye. Vesla klarer ikke å ta unna alt så jeg har håndmelket i dusjen og massert for å unngå tette melkeganger/brystbetennelse. Det fungerer fint og jeg har ikke harde klumper i brystet, men nå kjenner jeg stikking innemellom. Akkurat som om noen stikker nåler i brystet.

Jeg er førstegangsmamma og har null erfaring med brystbetennelse, amming etc. Er det noen som kan svare meg på hva dette er?

Det kommer uavhengig av om det er brystspreng eller ei. Med det mener jeg at det kan like gjerne komme når brystet er tømt som når det er fullt.

Håper noen vet hva dette kan være. Frykter brystbetennelse og er villig til å gjøre alt for å unngå det. Kan nevne at jeg bruker ullinlegg hele tiden og er flink til å passe på å massere, håndmelke når jeg kjenner det begynner å sprenge.

Har kjøpt meg Avent brystpumpe (manuell), men ikke begynt å bruke den enda. Er det mulig at jeg kommer til å få enda mer melk dersom jeg pumper? Syns jeg har mer enn nok sånn som det er nå hvertfall :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8834549-stikking-i-brystene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Det er nok bare melkegangene din som 'utvides' år ny melk kommer til. det høres ut som melkespreng det du snakker om. ellers har jeg ihvertfall hatt mye vondter når jeg har ammet min tre barn..

ved betennelse vil brystet bli rødt, hardt og varmt. også vanlig med feber.

når jeg får melkespreng stikker det ihvertfall slik du beskriver.

• 1 måned senere...

Jeg kjenner og stikking innimellom.

Kanskje er det bare meg men jeg kjenner ofte stikkingen rett foer vesla vaakner og begynner aa grine. Det skjer enten puppene er fulle eller ei. Foeles som om det er et tegn paa at naa skal det ammes snart. Tror ikke det er begynnende betennelse eller noe for jeg har kjent det lenge naa.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...