Gå til innhold

Dere som har hatt dåp!


Lillypia

Anbefalte innlegg

Noen som vil dere deres erfaringer om dåpsdagen? Hvordan gjorde dere det praktiske med måltider og sånnt? Jeg kjenner jeg begynner å bli litt stresset! Skal ha dåp neste søndag og tulla er inne i en litt urolig periode, og ammes oftere enn tidligere....ikke økedøgn altså, bare generelt oftere. Skal ha bunad på meg og det er vel kanskje ikke verdens mest praktiske ammeplagg heller;)Får i tillegg huset fullt av gjester, så blir liv her gitt:)

Så dere som vil dele erfaringer, kanskje komme med tips, kom igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi hadde dåpsmiddag med påfølgende kaffe og kaker på lørdag kl 1700. da fikk alle se litt på tulla før hun la seg kl 1900. på søndag var det bare i kirka, etterpå hadde vi en rolig og stille dag, med trilletur og kos. Dette gjorde vi for å slippe å ha alt styret på søndag.Kan virkelig anbefale å gjøre det sånn!! Det ble ikke noe styr i det heletatt. Lykke til med dåpen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi hadde dåp forrige søndag.... Vi var i kirka klokka 11, tok middag like etter kl. 13, og kaffe og kaker like etter maten var spist. Synes det var smart, er så kjedelig når det varer i det ueeendelige.. Hadde folk som årna absolutt alt for oss, så ikke noe stress med mat o.l for vår del.

Snuppa mi blir ganske urolig med masse folk rundt seg, har begynt å bli litt skeptisk også. Jeg hadde med vippestol, så fikk hun sitte oppi der, i stedet for at folk skulle hemse og styre med henne, det liker ho ikke:p Så tok jeg henne med litt bort fra de andre når jeg ga mat, og samme når hun skulle sove. Fungerte veldig fint! Lykke til med dåpen deres da!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde dåp får to uker siden . kirken klokken 12 og mat rett etterpå. vi lagde mesteparten av koldtbordet på lørdagen og dekket bordene på lørdagen og det som trengte å gjøres på søndag gjorde en venninne av meg som var der fra vi dro i kirken til kakene var kommet frem. kjempedeilig å slippe å tenke på det selv... ble en veldig fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dåp i dag vi. Gikk helt fint. Var i kirka kl 11, snuppa ble døpt og sov resten av gudstjenesten. Fikk godt med mat før vi dro i kirka.

 

Etter gudstjenesten dro alle hjem til oss. Hadde bestilt stroganof og koldtbord, enkelt og kjempegodt. Hadde dekt bordene på forhånd. Brukte en enkel hvit duk og en rosa løper oppå. Ellers rosa lys, mye levende lys er koselig, synes jeg. Bestilte blomsterdekorasjoner til bordene i samme krukkene som jeg fikk dekorasjoner i på føden (rosa sko, rosa vogn etc.), ble veldig fint. Til dessert hadde vi hestesko-is, kransekake og multer. Enkelt og greit!

Kaker slapp jeg og bake =) Mamma, svigermor og svigerinne tok seg av den biffen, supert! Vi hadde bløtkake, kransekake, fyrstekake, sjokoladekake, ostekake og "verdens beste".

Fikk mye hjelp med rydding jeg, ta imot all hjelp du kan få!

 

Snuppa var rolig og snill. Gikk for meg selv når jeg skulle amme henne, så ble det mer ro for henne. Blir så urolig av mye bråk og ståk.

 

Har også bunad, men valgte den bort i dag pga at det er så vanskelig å amme med den + at det blir så varmt når man skal styre med alt mulig på kjøkkenet.

 

Ble langt dette......Lykke til med dåpen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...