Gå til innhold

Selskap på veien mot IKM UKE 16?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen av dere som har IKM i UKE 16 som har lyst å skravle litt på veien?

Jeg jakter på EL om dagen, og er på dag 11 i syklusen i dag. Har relativt korte sykluser (26-28 dager), så jeg tror IKM er å vente ca 17 april. Føles veldig lenge ut... Prøver å roe ned hele "prøvegreia", men det er lettere sagt enn gjort. Slutta på p-piller i november, ble gravid med en gang, men det endte med EXU og en eggleder mindre i slutten av januar. Nå prøver vi igjen for fullt, men det er vanskelig å ikke stresse med saken. Det sies jo at psyken spiller inn også. Ikke lett det der. Har hatt TR to ganger siden operasjonen, og tror at EL har kommet igang igjen, så det fysiske er iallefall på plass. Kan jo ta litt lengre tid med en tube mindre, men legene sier at det ikke trenger å betyr så mye.

Hvordan ligger dere an? Funnet EL?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg har ikm samme dag som deg.. skrev en tråd om dette tidligere men den går vist gått til side to:)

Skrevet

Hei og hopp! Fikk positiv EL-test i dag, så da blir det vel IKM ca 16. april. Skal inn til forsamtale til prøverør 19. april, så håper, håper, håper det kan klaffe på naturlig vis denne syklusen.

Prøver å ikke stresse vi og, men lettere sagt enn gjort ja....

Skrevet

Pos. EL-test er jo første skrittet på veien mot graviditet, så det hadde jo vært supert hvis dere hadde fått det til på egenhånd før den 19.april!

Jeg har fri i dag, kjørte minsten i barnhagen, og tror dere ikke jeg har gått og lagt meg under dyna igjen... :-) Det er så sjelden jeg får sove lenge, at jeg ville unne meg litt luksus. Får håpe at litt ekstra søvn er det som skal til for å trigge EL. Tror den er rett rundt hjørnet nå, for jeg har EL-slim, og er på dag 12. Merker at å jakte på EL nesten er like spennende som å teste rundt IKM.. (vel, ikke helt det samme da, men spennende likevel).

Ha en fin dag!

Skrevet

jeg har også ikm uke 16! er bare i 2.pp så tar det litt rolig når det gjelder testing, tenkt å la kroppen få gått seg til etter at jeg slutta me p-piller i februar. men den førstse syklusen var på 28 dager, blei litt overreasket for jeg hadde ikke ventet det, så da kan det hende kroppen er i rute allerede? som sagt venter vi med el-testing, men ut fra kalkulatoren på babyverden kan el være i disse dager, så vi har sex ofte og hvem vet, kan jo være heldige at det klaffer tidlig, hvis ikke blir det mere aktiv prøving med el-tester etterhvert. deilig å være bynt prøving iallfall! lurer på hvor lenge vi kommer til å prøve før vi blir utålmodige, føler på meg at det ikke blir mange mnd hvor vi tar så lett på det som nå?

Skrevet

Måtte de bli en fruktbar påske til oss alle..god påske!! gleder meg til uke 16 :)

Skrevet

Jeg vil også få ønske dere en FRUKTBAR påske, hi hi :-) EL på hytta med familien... Godt at vi iallefall har eget soverom! Skal pakke og rydde i dag, og reiser til fjells i morgen. Har ikke testet pos. på EL ennå, og tempen har ikke steget, så da kommer den garantert i påsken.

Når påsken er over, så er det bare en uke til IKM! Snakkes!

Skrevet

Hei, det høres hyggelig ut med selskap!!!

Vi mistet vår lille spire i november og har ikke hatt mulighet til å prøve siden, fordi sambo jobber utenlands. Han har nå akkurat reist etter et par uker hjemme (de første ukene hjemme på tre måneder). Det klaffet ikke helt med EL, men muligheten er der - har hatt 26 dagers syklus etter at jeg mistet (28 dager før), og dersom syklusen min "følger boka" skal jeg ha EL i morgen. Vi har gjort det vi kunne i går kveld og i dag på formiddagen, så gjenstår det å se...

Jeg har i alle fall IKM i uke 16, og selv om muligheten ikke er så alt for stor så er den der. Heldigvis kommer sambo hjem igjen i månedsskiftet april/mai, så vi evt. rekker neste EL også.

God påske til dere alle - sengekos me familien i naborommet i knirkete hytteseng(?) høres spennende ut. Vi har alle vært i lignende situasjoner. Stå på - jeg krysser fingrene for oss alle!!!

Skrevet

Jeg sluttet med pillene i nov men vi begynte ikke prøvingen før senere. Er i 2pp nå. Siden alle syklusene mine har variert i lengde har jeg tempet denne gangen for å finne EL. Er ganske sikker på at El var på lørdag siden temp steg med 0,4 grader til søndag og har holdt seg der oppe til nå =) Vi hadde sex på fredagskveld så sjansen for spire er absolutt tilstede. Har blitt gravid 2ganger tidligere etter noe kluss med ppillene så jeg vet at jeg egentlig kan bli lett gravid...prøver å ikke ha så store forhåpninger nå, ble ganske skuffa da jeg fikk neg test forrige mnd, men det var ikke så rart egentlig for vi bomma jo totalt på EL og hadde ikke noe sex når vi skulle ha hatt det... =(

I følge FF-charten min kan jeg teste 19april, men graviditet kan vel påvises ca15 dager etter EL, så mulig det blir testet tidligere visst jeg kjenner noen symptomer. En 3pak med CB-digital ligger i alle fall å venter på meg på badet =)

Vil ønske alle andre prøvere lykke til og håper det blir masse positive tester i uke 16 =) =) =)

Skrevet

På tide å få denne litt opp...Uke 16 begynner jo å nærme seg!

Er i 8pp, 1pp etter SA så jeg håper det klaffer på første forsøk denne gangen. Har en god følelse og det hadde jeg sist også. Tror jeg hadde EL rundt 02.04, men er ikke helt sikker for jeg testet ikke denne gangen. Vanskelig å spå IKM hos meg denne syklusen, men den bør være en eller annen gang i uke 16 ihvertfall.

Lykke til jenter! Dette blir spennende!

Skrevet

Dytter litt på denne igjen jeg. Den hadde jo havnet på side to, og det kan vi jo ikke ha noe av!!

Hvordan går det med dere jenter? Klaffet det med EL i påsken?

Jeg tror det klaffet for vår del, selv om jeg ikke testet denne gangen. Fikk ordnet med rom et annet sted enn sammen med resten av familien på påsketur, så vi kunne bråke så mye vi ville...hehe...

Nå har vinteren kommet til østlandet igjen...fy asså! Det var det siste jeg ønsket meg, så av ren trass skal jeg hagesenteret nå og kjøpe blomsterjord. Og så skal jeg så urter, forhåpentligvis får jeg ihvertfall litt av vårfølelsen tilbake..(";)

Skrevet

Testet ikke, men hadde EL-symptomer dagen etter at sambo var reist - håper det virkelig var EL og at det lå noen ivrige små der og ventet på egget... Har ikke den store godfølelsen, men det er jo uansett for tidlig. Spennende dette!!!!

Skrevet

Jeg vil og være med på denne! :) Hadde el i starten av påsken og har IKM 16 april - altså om en uke. Var på hyttetur med hele slekten under el, men vi kunne ikke la det hindre oss :) Nå er det bare å krysse fingrene. Hadde én dag hvor jeg var uvel og hadde sure oppstøt, og da ble jeg kjempehappy fordi jeg var sikker på at vi hadde truffet blink. Men det ble med den ene dagen, og ellers er jeg vel mer eller mindre symptomfri.. :/ Men spennende er det uansett dette her.. Lykke til alle sammen! :)

Skrevet

slår følge her jeg og:D har ikm 17 april.. håper det har klaffet denne mnd:D lykke til alle sammen:d

Skrevet

Jeg har også IKM uke 16:-) Vi er bare i 1 pp så stresser ikke foreløpig, er veldig forberedt på at det kan ta ei stund før det klaffer.. Jeg er litt i samme situasjon som -->--@, regner med at kroppen må få litt tid på seg før den kommer i "normal "gjenge" igjen etter jeg tok ut spiralen, venter noen måneder før vi begynner med el-tester osv. Har ihvertfall sex ofte så blir jo litt spennende i uke 16 da, selv om vi er foreberedt på neg. gravi.test;-)

Skrevet

Jeg har IKM 18.april, uke 16 blir spennende for oss:-) Er bare en drøy uke til IKM...

Skrevet

Hei!

Jeg tok test og hadde EL i midten av forrige uke - så vi kan ikke ha bommet på det :-) Jeg har ganske lange sykluser (30-32 dager) og har IKM ca. 20 april.

Vi har akkurat begynt å prøve. Har vært uten prevensjon siden i høst, men har ikke akkurat jaktet på EL. Tror faktisk at jeg ubevisst har styrt litt unna EL...

Er litt skumle greier dette her, selv om jeg har veldig lyst til at vi skal bli fler om ikke så altfor lenge ;-)

Lykke til med IKM, alle sammen!

*krysse fingre*

Skrevet

Må få denne opp på førstesiden. Håper dere alle fant EL i påsken. Jeg er litt usikker, men tror den kom på dag 18. Da har jeg IKM helt i slutten av uke 16. Dette blir spennende! Prøver å skrue ned forventningene, for jeg blir bare så skuffa når TR kommer... Er hjemme med misten i dag, for de har planleggigsdag i barnehagen. Da er det bare en ting å gjøre: henge her inne på "bli gravid"...

Skrevet

Hei! Jeg må også skrive meg på her! Dette er min første pp, så jeg prøver å ikke la meg selv ha for høye forhåpninger... Sluttet på pillen i oktober, men har brukt kondomer frem til nå. Sambo måtte bruke litt tid på å omstille seg til tanken på at vi skal prøve å få barn, så derfor har det tatt litt tid. Men den som venter på noe godt osv! I følge babyverden hadde jeg el de første dagene i april, IKM er 18 april.

Lykke til jenter!

Skrevet

Velkommen og lykke til Luci76! Er det første barnet deres du prøver på? Vi prøver på nr.2 :-) Ser ut som det kan ta litt tid, så det er lurt å ikke skru forventningene for høyt. Men det er nok at de som det klaffer med en gang for :-)

Skrevet

Melder meg inn her:0)

Hadde el rundt 8.-9 (litt usikker, men hadde litt blod i slim da......)

Regner med IKM rundt 22. Håååper det klaffer nå, har vært prøvere i 3-4 pp nå. Dette blir vår 4.lille gullklump:0)

Lykke til alle dere andre, krysse fingre for oss;0)

Håper på babyboom i uke 16!!!

Skrevet

Hvordan går det da jenter??? jeg har akkurat ei uke igjen til ikm i dag.. veldig spennende, og jeg er fryktelig utålmodig.. har mens murringer og veeeldig ømme bryst.. og så er jeg den hormon bomba, samboeren trodde jeg hadde fått mensen.. hehe.. men jeg tør ikke håpe for mye. er redd for å bli skuffa.. lykke til alle sammen. :)

Skrevet

Uff, så tråden var på tur nedover, vi er visst ikke flinke nok til å holde den oppe :)

Ei uke igjen her og! men har ikke merket noenting som helst så er jo ikke akkurat optimistisk.. Men er bare 2.pp så har ikke lov å bli for utålmodig heller:) krysser likevel fingrene! fikk pakke i dag, har selvsagt ikke motstått fristelsen og har dermed bestilt noen babyklær på nettet.. som om det gjør ventetida lettere!! :P

Skrevet

8 dager igjen for min del... Ingen symptomer, men legger i grunn ikke så mye i det. Klarer ikke være veldi' optimistisk, men vet det ikke er vanlig å kjenne symptomer så tidlig................................................................................................

Skrevet

Takk for velkomsten Frøya79! Dette er det første barnet vårt ja, så det er veldig spennende... Har en hund som vi omtaler som barnet vårt da, men det telles vel ikke her. :) Hvor gammel er ditt første barn da? Og har dere prøvd lenge? Lykke til, vi får krysse fingra for hverandre og alle andre inne her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...