brunette79 Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Buhu, er litt lei meg jeg... Fant aldri eggløsning med dobbel kur, heller ikke fått mensen. Har tatt grav. test, den var negativ. Da virker tydeligvis ikke pergo på meg. Ringte legekontoret for å få svar på de blodprøvene jeg har tatt, men kontordama kunne ikke opplyse om svar på de prøvene. Kjente jeg ble skikkelig sint og lei meg. Legen min kommer ikke tilbake før om en månede. Og jeg har ikke time før i Juni... Snufs Dere da?? Hvordan går det?
SnoopyMamma Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 Hei, Føler med deg, hvis det er noe trøst så er jeg i samme situasjon. Har enda ikke fått EL eller TR og jeg er på syklusdag 58 i dag :-( Har vært skikkelig frustrert i noen uker, men har bestemt meg for å prøve å roe meg ned nå. Har time hos gyn over påske, så det blir spennende å høre hvilker planer hun har fremover ettersom det er helt tydelig at pergo ikke fungerer for meg heller. Føler liksom at vi er i en litt annen problemstilling enn mange andre, fordi vi ikke en gang har reelle prøveperioder. Har du barn fra før? Ha en fin søndag!
yummym Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 Uff saa kjedelig for dere begge. jeg har positiv el test paa andre dagen paa rad, saa haaper dette blir vaar maned..lykke til til dere begge
brunette79 Skrevet 1. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2007 Hei du!!! Fikk gåsehud jeg nå.... Trodde det bare var meg!! Huff, det er så sinnsykt jævlig. Jeg har ikke brukt prev. på 4 år. Nei, har ingen barn. Får det vel heller ikke. Helt enig med problemstillingen, vi har jo ikke mulighet til å prøve en gang. Etter pergokuren tok jeg eggløsningstester hele tiden. Ble tilslutt helt rar i hodet, så jeg sluttet med det. Hvor gammel er du? Har du barn? Ha en fin søndag, du oxo! Klem
SnoopyMamma Skrevet 1. april 2007 #6 Skrevet 1. april 2007 Hei igjen, Misforstå meg rett, men jeg også ble litt glad da jeg leste innlegget ditt. Har følt meg veldig alene med mitt problem, og har vært inne på bim og snart gravid i lange tider nå, og ingen har hatt samme problem. Men selvfølgelig føler jeg med deg, og håper at vi begge snart kan få positive tester, det være seg EL eller graviditet. Kort fortalt om meg: er 79-modell, fikk påvist PCOS da jeg var 16 år, samtidig med diagnosen fikk jeg beskjed om at å få barn på naturlig måte ikke ville skje. Var så ung på den tiden, og var ikke så bekymret for fremtiden. Har gått på Marvelon hele tiden, frem til sommeren 2002, da gikk jeg tom for p-piller, og hadde ikke time hos gynekologen før to mnd etter. Og da ble jeg faktisk gravid, holdt på å få sjokk!! Netopp fylt 23, og hadde ingen planer om å få barn. Nettopp ferdig med studier, og skulle ut i jobb. Gynekologen min mener til dags dato at det er under at jeg ble gravid, samtidig som at jeg ikke hadde en SA/MA(ettersom vi PCOS'ere er i denne risikogruppen også). Svangerskapet var fysisk og psykisk tøft, fikk alvorlig svangerskapsforgiftning, og datteren min ble født fem uker før termin. En liten nydelig skapning på 2,3 kg. I morgen blir hun faktisk 4 år! Så vi har prøvd å få søsken til henne i over ett år snart. Og det har vært så jævlig tøft psykisk!! Men var full av pågangsmot da jeg fikk resept på Pergo, og nedturen ble derfor hundre ganger verre da jeg skjønte at det ikke hadde noe for seg. Så jeg er veldig takknemlig for at vi har klart å få et barn, men vi har jo veldig lyst på flere da. Har også brukt en del tid på å godta at det skulle bli så stor aldersforskjell mellom barna mine. Etter at jeg fikk datteren min, så var jeg så naiv at jeg trodde at det å få nestemann skulle ikke bli noe vanskelig i det hele tatt. Så feil kan man ta... Er fra Oslo jeg da. Hvor er du fra? Har du mange venninner som har fått barn? Opplever du mye press fra omgivelsene på at dere snart "må" få barn? Klem :-)
brunette79 Skrevet 2. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. april 2007 Hei igjen!!! Jeg er fra Oslo området, fikk påvist PCOS som 15-åring. Fikk ikke ordentlig i gang mensen, så jeg måtte begynne på P-piller. Fikk samme beskjed som deg at jeg mest sansynligvis ikke kunne klare å få barn. Gikk på P-pillen Diane fram til at jeg fikk blodpropp for 4 år siden. Har vært sammen med samboeren min i 7-8 år, så jeg føler det er påtide med barn. Er så utrolig lei det spørsmålet om jeg ikke snart skal ha barn. Alle maser, jeg orker ikke fortelle folk om min situasjon. Jeg har oxo vært inne på disse sidene en lang tid. Utrolig godt for meg å se at andre er i samme situasjon. Nesten alle venninnene mine har fått barn. Klem
brunette79 Skrevet 2. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. april 2007 Hvordan føler du det, da?? Hvordan fungerer kroppen din?
SnoopyMamma Skrevet 6. april 2007 #9 Skrevet 6. april 2007 Hei igjen, Har hatt en liten påskeferie fra bim jeg, men nå er jeg tilbake igjen :-) Uff, så ekkelt at du fikk blodpropp av p-piller, det er ikke bra. Fikk du beskjed om at det hadde direkte sammenheng med p-pillebruk? Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har vært helt beroliget til tider jeg heller, ettersom jeg har gått på Marvelon. I en periode for noen år tilbake var det jo en del tilfeller av blodpropp pga denne p-pillen. Så forresten det andre innlegget du hadde lagt inn om å være kasteball på Ahus. Men kan du ikke få en henvisning av fastlegen din til en annen spesialist/gynekolog? Eventuelt kontakte Volvat? Det koster jo litt mer, men da slipper du å falle igjennom to stoler. Det er slitsomt nok å holde på med denne prøvingen, og du skal i tillegg gå å bekymre deg for om du blir tatt seriøst av Ahus?! Kjenner jeg blir forbannet når helsevesenet tar så lett på dette med ufrivillig barnløshet. Det de ikke skjønner er hvor utrolig hardt psykisk dette er. "Bare slapp av og ikke tenk så mye på det, så skal du se at den sitter snart!" Hørt den før eller? Akkurat som det er så lett å slappe av i vår situasjon?? Jeg må bare få anbefale deg også at du begynner med akupunktur. Jeg la nettopp inn et annet innlegg om dette på et annet forum. Jeg begynte på det for tre uker siden, og har hatt to behandlinger. Skal til gynekologen min 11 april, men fant ut at jeg ikke orker bare å satse på medisinsk hjelp. Jeg begynte jo på pergo 3. februar, og har ikke hatt antydning til EL. Men så, på onsdag denne uken, testet jeg positivt på EL-testen!! Helt utrolig, og så deilig og endelig være en reell prøver! Har i tillegg til positiv test, hatt mye vondt i eggstokkene og ømme pupper. Og jeg er hellig overbevist om at akupunktur var det som hjalp systemet i gang! Nå gjenstår det bare å se om vi har klart å treffe blink da. Ønsker deg en rolig og avslappende påske, og lov meg at du tar kontakt med en privat gynekolog over påske. Kanskje du bestiller deg en akupunktur time også ;-) Klem
brunette79 Skrevet 8. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 8. april 2007 Hei Snoopymamma!! Takk for langt og hyggelig svar... Skal sjekke opp alle muligheter til uken. Så sinnsykt bra at eggløsningen kom, skal krysse fingrene for deg.. Stå på, vennen! Du må holde kontakt Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå