Gå til innhold

forvirret, hadde blødning og ikke påvist hjerteaktivitet, abort?!


*1+1=2 små*

Anbefalte innlegg

Skjønner ingenting, var hos gynekologen min og hadde en innvendig UL og hun sa at jeg ikke er 9 uker på vei, ELLER at jeg kommer til å ha en spontan abort...tiden vil vise....

 

MEN jeg blødde litt, derfor jeg dro til gynekologen men siden Fredag har jeg ikke hat mer en bittelitt brunt i trusa...så jeg lurer på om noen av dere som har vært gjennom dette kan svare meg:

 

NÅR er det vanlig å begynne å blø sikkelig HVIS man har en spontan abort..er ikke noe særlig å vente på dette heller. Kan jeg håpe at jeg ikke er langt på vei enda(selv om jeg allerde har vist at jeg var gravid i 14 dager), eller er det garantert at jeg blør ut snart?

 

HATER å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt mener du at du er kommet?

 

Jeg er gravid 11+2 og har hatt blødninger - frisk blodfarge - veldig ofte... Men jeg er fortsatt gravid.

 

Slik jeg oppfatter abort er det kraftige smerter og mye blod. Men jeg har aldri abortert.

 

Har du graviditetstest hjemme? Ta en og se om den slår ut.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg var i 9. uke...altså 8+2 nå....men hun sa at spiren er ALT for liten for det...

 

Testet positiv samme dag som jeg dro til gynekologen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.Kunne du se babyen?

Det kan være at babyen er så liten enda at hjertet ikke har begynt å slå?

Tror det begynner å slå i uke 6....

Jeg hadde det også slik at jeg mente at jeg var lenger gravid enn hva UL tilsa og ble bekymret.. Men alt er bra.

 

Huff dette ble du sikkert ikke noe klokere av.... Vet ikke helt hva jeg skal si ser du, og da blir det fort litt tull....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste jeg så var en liten prikk og en fostersekk på en måte, jeg har vist i 2 uker at jeg er gravid, og trodde som sagt at jeg var i uke 9 nå...

 

Men lurer så fælt på NÅR jeg i tilfelle bør regne med å blø? Å gå rundt og vente sånn er utrolig vanskelig og slitsomt

 

får vite etter påsken om alt er bra eller ikke, hun har tatt blodprøver og skal ta en til for å sammenligne Hcg verdi.......hvis den har økt er alt bra..hvis ikke må jeg vel til utskraping hvis jeg ikke har blødd ut innen da..fordi da har den dødd...herlig situasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars deg! Jeg kan fortelle hvordan min spontanabort var...

Jeg begynte å småblø i uke 5 eller seks, først brunlig utflod, og så littt mer blodig. Da fikk jeg komme til gyn og se på innvendig ul at hjertet slo. Tenkte at alt var bra, men i løpet av de to neste ukene begynte jeg å blø mer. Det var etter hvert samme mengde som 3.dag av mensen, om du forstår.

Jeg hadde fått en oppfølgningstime hos gynekologen to uker etter den første, og da så vi at hjertet ikke slo lenger. Det var tirsdag i uke 8. Da hadde jeg også hatt menssmerter noen dager. Fredag den samme uken fikk jeg plutselig kjempekraftige smerter, var så vondt at jeg ikke trodde jeg skulle klare å gå fra do... Var selvfølgelig på et kjøpesenter da, det var helt fryktelig... klarte å komme meg hjem og fikk tatt ibux (det virket godt mot smertene), og senere på kvelden fikk jeg en kraftig blødning og så kom fosterrestene ut (sorry detaljer...). Etter det hadde jeg vanlig mensblødning noen dager.

 

Hos meg tok det altså ganske lang tid før det satte igang, men jeg tror det er veldig forskjellig fra kropp til kropp hvordan dette oppleves.

 

Håper veldig for deg at du slipper å gå gjennom dette, og at alt går bra med deg og spiren din: husk at mange har små blødninger i svangerskapet uten at det er alvorlig!

 

Var ikke meningen å skremme deg med dette innlegget, men jeg forsto det slik at du lure på hvordan en SA er??

 

Ønsker deg alt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for ærligheten din! Det var det jeg ville vite, og ser ut til at jeg kommer til å miste den etterhvert...:(

 

Får vel bare vente og se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje hvis legen hadde tatt blodprøver av HCG et i blodet så ville han sett om det steg eller sank..?

Mange tørsteklemmer hvertfall=)

Håper at det ordner seg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så kan jeg legge til at jeg hadde 3 blødninger i løpet av de første ukene, og jeg er nå i uke 16 , har vært på UL og alt er bra=)

Så blødninger trenger ikke og være SA=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dette er kanskje ingen trøst men min erfaring.

Jeg var 10 uker på vei, da jeg begynte å få brun utflod. Fikk aldri blod..

Det viste seg at jeg hadde ma - dvs embroyet stoppet i utviklingen i uke 6, rett før hjertet skal starte.

Ble veldig skuffet. Måtte ha utskrapning og narkose.

Men historien endte lykkelig, innen året var omme hadde jeg en velskapt gutt i armene mine.

Det er forferdielig vondt om noe slikt skjer, men likevel er det naturens flotte måte å ordne opp på.

Jeg er på ny gravi i dag - livredd for at det skal skje igjen, samtidig som jeg tenker at skjer det igjen - er det en mening med det.

 

Håper du snart blir mor og at lykken står det bi.

Har hørt om mange med blødninger som får friske barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber med saken, men pga påskeferie tar alt litt tid. Tok en blodprøve på fredag og skal ta en til i dag...men tror lissom ikke på det lenger....

Takk for støtten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen endring....litt vondt i magen i dag...men ingen blod INGENTING...regner med at den er død og bare ikke gidder å komme ut,.....:(

 

Ellers går det vel greit, familien støtter meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Føler med deg - har mistet selv flere ganger. Men en UL vil fortelle deg om det er liv der ennå da?

den ene gangen jeg mistet hadde jeg rier og den andre merket jeg ikke noe annet en blødning og tilslutt kom det ut av seg selv. (Var ikke mer enn 5 uker på vei da)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! skikkelig triste greier dette her, føler virkelig med deg!! jeg mistet min lille spire for 3 dager siden og jeg var i uke 12. Min historie: jeg var 3 gangs gravid, og tenkte at jeg ikke skulle kontakte legen før etter uke 12, noe jeg angrer veldig på den dag i dag!! jeg hadde ingen blødninger eller smerter under svangerskapet, og trodde alt var i den skjønneste orden...men plutselig for 3 dager siden skulle alt snu seg til å bli marerittet alle gravide frykter! jeg begynte plutselig bare å blø kjempemasse, uten smerter, bare blod! pulsen min ble raskt opp i 200, og jeg dro rett til sykehuset og fikk gynekologen til å ta en innvendig ultralyd. der ble det konstatert at spiren min hadde vært død siden ca uke 8, og at kroppen først nå hadde forstått at noe var galt med den lille...så kjempe trist og lei meg, måtte jeg til utskrapning dagen etterpå...:( så nå når jeg tenker tilbake, så irriterer det meg at jeg ikke gikk til lege tidligere, sånn at jeg tidligere kunne fått vite at det lille hjertet ikke slo. så en liten trøst til deg oppi alt det vonde er, at jo tidligere du får vite den triste nyheten,jo bedre er det på sikt...så hadde jeg fått vite det i uke 8 da min spire døde, ville jeg bedt om en utskrapning med det samme, og ikke ventet på at d skulle skje av seg selv. Da blir du fortere ferdig med det som må skje, og kan heller bruke tid og krefter på å tenke på det positive som vil skje fremover:) håper dette kan hjelpe deg i den tunge tiden!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff:( føler med deg, ja har begynt å akseptere det nå! Blør ikke noe nå, men har blødd litt til og fra de siste dagene...regner desverre med at jeg har en MA...og må til utskrapning...det er utrolig slitsomt...bedre at kroppen fikser det selv!

 

Er 99% sikker på at spiren er død, siden jeg ikke føler meg gravid lenger heller. Skal til Gynekologen min torsdag etter påsken og da må jeg sikkert til utskraping etter det.

Takk for historien din, jeg vet at det kunne vært værre og jeg klarer meg fint:) Det skjer fordi det skal skje, og det er da ikke meninga at denne skulle leve.

 

Lykke til Kikkin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vi er i samme situasjon. Eneste er at jeg ikke vet hvilke uke jeg er i. Men tror uke 5. Frustrerende å i kunne gå til lege pga påsken. Får ikke komme til hos Legevakten heller.

 

Har blødd brunt en god stund, i går morges vae det helt rødt. Vart ikke lenge, men det kom en del. Frem til da, var jeg skukkelig kvalm og hadde sterke graviditetssymtomer. I dag er jeg nesten ikke kvalm i det hele tatt og føler meg rett og slett ikke gravid.

 

Må bestille time på tirsdag, kommer vel ikke til før uken etter.

 

Har en test jeg kan ta, men er redd den skal vise feil, hvis jeg nettopp har hatt en abort. For jeg regner med at det tar en stund før man får et sikkert svar igjen... eller..? Vet noen andre noe mer om dette?

 

Lykke til til deg. Håper det viser seg at alt er i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...