Gå til innhold

Oktober: Noen andre med grøt prob.? + pæremos oppskrift??


sajam

Anbefalte innlegg

Har prøvd noen smaks porsjoner med grøt til Mathilde siden hun nærmer seg 6mnd, MEN hun får så utrolig vondt i magen av det! Det blir et rabalder uten like altså! Vi har prøvd mais og ris grøten fra Nestle og vi har prøvd ris og hirse fra Helios, men hun får like vondt uansett. Ingen av de to eldste reagerte sånn på grøt. Noen som vet noe lurt jeg kan gjøre?

 

En annen ting: Noen som kan skrive opp en pæremos oppskrift til meg? Helt i fra hvor mye vann en skal bruke, til hvor lenge det skal koke og om hvor mye av vannet en skal ha med i mosen.......

 

Tusen takk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg ville prøvd med noe annet enn grøt. Det er visst ikke nødvendig å begynne med grøt.

I følge en bok jeg har fra Helios er det best for fordøyelsen å begynne med gulrotsaft (økologisk) så eplesaft, så gulrotmos og eplemos etter et par uker, og så litt etter litt "tyngre" mat som grøt (uten gluten først - feks hirse el ris ) og annen mat.

Det kan jo være verdt et forsøk. (Hvis du vil prøve kan jeg godt gi en mer detaljert oversikt over fremgangsmåten fra boken).

 

Når det gjelder pæremos er det vel bare å koke pæren og mose den eller? Jeg har aldri gjort det selv, men jeg forestiller meg at det er sånn det gjøres.

 

Håper det ordner seg :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nå at du ville ha en litt mer detaljert oppskrift på pæremos:), jeg leste visst ikke alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk mamman til Ava :o)

Min mamma jobber i helsekost butikk, så hun har bestilt den boken fra Helios i dag :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...