Gå til innhold

regner man dette for blødning??


prøvekluten+3små

Anbefalte innlegg

var på do og tørka meg...på papiret kom først litt utflod med bittelitt blod i...tørka meg en gang til,og der var en rød liten prikk,akkurat so fra et lite sår..etter en halvtime var det ikke lenger noen av delene...ringte likevel til legevakta,som sa,trengte ikke komme ned før d evt ble smerter og mer blødning av det..

men syns hun sykepleieren var så difus,hun sa at hos noen er jo blødninger i sv.skap vanlige,hos andre ikke,og hvi ikke jeg var en slik som holdt på å blø "til vanlig" så var ikke dette normalt i mitt svangerskap..så her sitter jeg da...veit ikke om jeg tørr glede meg over edt som er edr inne...så en levende baby på ul på onsdag..hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du. Jeg skjønner at du blir engstelig......men jeg synes ikke du skal ta sorgene på forskudd. Litt blod trenger ikke være noe annet enn en rift i livmoren e.l......finnes hinner i livmoren som kan få rift osv.

Blir det smertefullt og mer blødning burde du dra til legevakten.......men prøv å ta det med ro.

Min mor blødde under svangerskapet når hun gikk md min søster,men ikke når hun gikk med meg. Svangeskap kan være forskjellige de,

Hvor langt er du på vei da ??

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i 13.uke og så en sprell levende en på ultralyd nå på onsdag..men bir jo å tenke mitt likevel da,.,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,skjønner det så absolutt.....men som sagt så trenger dt ikke være noe alvorlig.Hørt om flere som har hatt blødninger som det har gått fint med.

Fælt å gå å engste seg slik.....be om en ny u.l så raskt som mulig er mitt råd.

Håper det går fint......masse masse lykke til :)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden du så en levende baby på UL, er alt mest sannsynlig bra. Jeg har nettopp hatt en SA, og jeg var ikke i tvil om at det var det jeg hadde... Jeg blødde MYE, i tillegg til rier, og at "ting" kom ut... Har lest at i 25% av alle sv.skap (som går bra!!) opplever kvinnen blødninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har blødninger ofte jeg med litt mensmurringer. Legen sier at babyen har det bra! Er 11+2 uker på vei.

De blødningene jeg har er frisk blodfarge, og jeg må ha på truseinnlegg. På papiret hos meg kommer det en del blod.

 

Hvis babyen din så frisk ut på UL ville jeg ha slappet av. Skjønner meget godt at du er bekymret - det er fælt hver gang man ser blod.

Men det er riktig som de andre her sier - det kan være ganske vanlig med blødnigner i sv.skap. Min veninne har det fortsatt og hun har termin snart.

HÅper det går bra med din lille spire.

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oppdatering fra meg:o)

etter å på søndag ha snakka med gynekologisk avdeling fikk jeg HVERTFALL noia!der fikk jeg høre at de kunne ikke si no og at dette kunne være tegn på en abort,og at jeg bare måtte vente og se hva som skjedde..fikk ikke komme inn til sjekk..det gjorde de ikke for så lite kunne hu fortelle...snakk om dobbelmoral! videre var det ifølge henne slett ikke vanlig med blødninger i svangerskap,og hun kvitterte det hele med at jeg måtte være glad jeg i det heletatt hadde sjansen til å bli gravid igjen,for dette var ikke alle forunt! ikke akkurat det du trenger å høre når du er usikker,og HVERTFALL ikke hva jeg hadde venta meg av st.olavs hospital..

 

sov fint lite og ingenting natt til i dag,og rusha opp til legen med det samme de åpna..der møtte jeg en heeelt annen type mening,det er slett ikke uvanlig med blødninger i svangerskap,slik jeg hadde trodd,men som neket nede på G.avdeling avviste da jeg spurte..fikk se lille peanut'en på UL og,så alt var bra...videre var legen,som forøvrig hadde vært overlege ved denne avdelinga på sykehuset,mildt sagt sjokkert over uttalelsen derifra,så han fikk navn og tidspunkt på personene jeg hadde snakka med,og skulle følge dette videre opp..

 

så,nå kan jeg senke skuldrene minst ti hakk,og fortsatt glede meg over å være gravid:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har en lege som tar deg på alvor! Jeg tror dessverre dine opplevelser ikke er helt unike. Det jobber mange mennesker i helsevesenet og innen svangerskapsomsorg, tror jeg mange av dem tenker at det er greit å si hva som helst. Jeg har også blitt møtt med at alle blødninger kan være tegn på truende abort, ingen informasjon om at blødninger er vanlig. Skjønner på at vis at det er vanskelig å prioritere alle engstelige, medisinske konsultasjoner koster jo penger. Sist jeg var gravid betalte jeg for flere UL privat selv for å sjekke at alt så bra ut. Hadde forut for dette mistet to ganger.

 

Senk skuldrene og kos deg meg bildet av den lille der inne som trives. Det er dumt man ikke kan bli tatt på alvor når man er bekymret, desto bedre at det finnes leger som din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff ja,jeg vet...er mildt sagt sjokkert over uttalelsene fra en tilsynelatende profesjonell avdeling...hadde de såå liten peiling så hadde det vært bedre og sagt at de ikke visste/hadde kompetanse til å svare..men glad for at de får litt refs..kanskje de behandler den neste som ringer dem litt mere humant:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...