Gå til innhold

Sånn LAP...Dere som har vært igjenom slik undersøkelse:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan foregår det,er det vondt?

Er det noen som vil fortelle litt om det?;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg ble lagt inn på morgenen og hjem igjen ettermiddagen.Du må hentes.

Jeg fikk narkose så man kjenner ingenting under selve inngrepet.Jeg husker bare at jeg sa "åhh...så deilig a..." og så var jeg borte.hehe.

Litt øm i såret etterpå, men gikk fort over.Og arret kan j ikke se lenger.

Vet ikke om det er så mye mer og skrive om..

Et kort og greit inngrep.For min del.Og det var verdt det, man får jo vite om det er tett der inne eller ikke :-)

Lykke til!

Skrevet

Hei

Kan vel skrive litt jeg også da, så kanskje du er forberedt mer :)

Som Rose37 skrev: lagt inn på morgenen og sykesøstrene var kjempe snille med å gjøre det så komfertabelt som mulig. Legen kom og snakket med meg før alt skulle skje. Om jeg hadde spørsmål og lignende. Jeg ble trillet til operasjonssalen og de ville jeg skulle ligge så komfertabelt som mulig. Anestisielegen passet hele tida på meg og forklarte hva hun gjorde.

Eneste jeg husker av følelsene, var at jeg følte meg trygg og trøtt. veldig trøtt. Merkelig, men behagelig følelse egentlig.

Etter det er det svart.... hehe... husker da jeg våknet på rommet igjen.

Jeg var mektig ukomfertabel etterpå. Sovnet fort, men følte ikke jeg fikk hvile. Alt jeg ønsket var å¨komme hjem. Men de var kjempe hjelpsomme der :) Mannen min var på jobb til sjøs, så hadde ei venninne med.

Jeg hadde litt vondt, men du får tabletter, som hjelper godt :) Så det er ikke det verste syntes jeg. Det jeg gruet meg til var å dusje 24 timer etter og da bytte plaster... hehe... men gikk kjempe bra :) Er litt pysete.. hehe....

Hvor skal du ta lap? Jeg tok det på Sandefjord sykehus. Som er få hundre meter fra der jeg bor.. kjekt :)

Lover deg at det går bra :) Bedre enn du tror :)

Lykke til

Skrevet

hei!

ikke for å skremme deg,men vil bare at du skal vite at noen får

ganske vondt etterpå.

jeg var ikke forberedt på det i det hele tatt,for alle sa at du nesten

ikke ville kjenne noe....

jeg våknet av at jeg hadde skikkelig sterke smerter i magen,lå og gråt

faktisk,og det er ikke ofte jeg gjør....

fikk smertestillende tabletter 2 ganger og til slutt intravenøst,og de hjalp

etter ca 30 min.så lå å vrei meg en god stund.

når legen hadde vært og fortalt hvordan det gikk kunne jeg dra hjem når jeg

følte for,og som madden sier så ville jeg også bare hjem med en gang.

hadde ikke klart å spise eller drikke noe særlig,så da jeg skulle kle på meg klarte jeg å brsvime....jaja,bra jobba...hehe.

men kom meg etter ca 15 min.

(klarte ikke å gå,så ble kjørt i rullestol ned til bilen.litt flaut.....)

dagene etter var det gassen de hadde dyttet inn som var det verste.

ble sinnsykt øm i overkroppen og det stakk noe veldig.

måtte ligge hele tiden for at gassen ikke skulle komme opp.

(hadde hørt om dette,men det var faktisk verre enn jeg hadde

forestilt meg).ps:du kommer til å gå som en krok i 3-4 dager....hehe

sårene kjente jeg bare litt ømhet i,ikke noe vondt,men fikk betennelse

i det i navlen etter ca 2 uker og har hatt det til nå(tok det 21.februar).

det andre såret er veldig rødt,men kjenner ikke noe til det.

men jeg tror egentlig jeg fikk alt som går ann å få etter et sånt

type inngrep,men tenkte bare å si i verstefall.

bedre å forberede seg på at det kan bli sånn og heller bli positivt

overrasket,tenker jeg da hvertfall.

lykke til,går sikkert kjempe bra:-)

Skrevet

Tusen takk for flotte svar!!:))

Jeg må jo innrømme at jeg er litt spent...Jeg har operert navlebrokk før,så kanskje det er litt likt det?

Jaja,jeg får bare vente på innkallelsen,de sa jeg skulle komme til før det var gått tre uker.Så kanskje jeg får et forsøk til før sommeren*håpehåpe*

Skrevet

Jeg hadde veldig luftsmerter i nakke og skuldrer i noen dager etter inngrepet. Men det er visst helt normalt sier dem.Ganske ubehagelig, men er absolutt verdt det.

Skrevet

Det meste har vel blitt sagt her, men jeg tenkte å legge til noe som sjelden blir nevnt.

Hvis du er ømtålig for narkose, kan du bli dårlig etterpå. For ved laparoskopi får du såkalt "tung narkose" altså full narkose, i motsetning til ved f.eks utskrapning der du får lett narkose.

Jeg har hatt 2 laparoskopi og ble dårlig på begge, særlig denne siste som jeg hadde i januar. kasta opp hele resten av dagen og fikk ikke i meg mat i det hele tatt før kl.21 om kvelden.

Ellers så hadde jeg vondt i 3-4 dager etter inngrepet (men jeg fjernet også en eggleder....

Lykke til!

Skrevet

Tok dette for litt over et år siden på riksen, det finne var at da prøvde de ut nye medisiner på forhånd slik at du ikke skulle ha slike reaksjoner som mange har beskrevet her. Var ikke dårlig etterpå, men sov mer eller minde nesten i 2 døgn etterpå. Såret var ømt, men det må man regne med. hilsen heldig med ettervirkningene. Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...