Gå til innhold

Da skulle vi visst begynne med grøt vi også da....


Bratsj

Anbefalte innlegg

Snakket med HS forleden og hun mente det var rett å begynne med grøt, selv om veslingen ikke engang rikig er 4 mndr enda.

Han våkner mye om natta, holder meg i ånde nærmest annenhver time fra midnatt og utover og det mente hun jeg ikke hadde godt av lenger.

Og siden jeg tydeligvis har nok melk, mente hun det eneste lure er å begynne med litt grøt så han får noe som metter over langen.

Og så jeg som preiket morsmelk og ingenting annet i 6 mndr ...

Ja, ja - det høres jo litt fristende ut med søvn også da :-)

Så nå har jeg gitt en teskje med økologisk risgrøt (Holle) blandet med morsmelk to kvelder på rad, han skjønner ikke helt greia med å svelge unna enda, men han gråter iallefall ikke, han bare gliser.

Hvordan går det med dere andre som såvidt har begynt med smaksprøver ?

Tar det lang tid fra de har begynt å smake, til de kan få mere, og hvor mye ?

Har dere merket noen reaksjoner, diarre, forstoppelse eller vondt ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men er det ikke godt å få HS med på avgjørelsen. Da har du en fagperson som sier dette er det beste for deg og jenta di. Lykke til med smaksprøven. Og den viktige morsmelka kan du jo forsette å gi jenta di i enda et år til.

 

Vår første fikk morsmelk det første halve året i barnehagen og ho var mye mindre syk enn de som ikke fikk det.

 

Jeg håper å kunne fullammme ca 6 mnd, men jeg synes vesla legger litt lite på seg. Lenge siden vi har vært på kontroll så vet ikke hvordan kurven er. Tror nok helst at det er bare fordi jeg sammenligner henne med søstra som vokste kjempe fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...